Halvdagstur til Mt. Vesuvius fra Napoli

Ulike måter å oppleve Vesuvius National Park på
Vesuvio
8 anmeldelser
Anmeldt 17. oktober 2018 via mobile enheter

Meningsløs busstur. Kom opp til en liten parkeringsplass. Kunne kjøpe øl og suvernirer.... Veien opp til krateret var stengt (visstnok minst 2 timer opp og ned). Ikke verd turen

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Ketil7
Anmeldt 20. november 2016

Noen hundre meter å gå til fots ganske bratt oppover, men det var det verdt. Fin ytsikt både ned i krateret og Napoli med omegn

Takk, Thore Olav H
Anmeldt 19. november 2016 via mobile enheter

Fantastisk opplevelse. Vi kjørte så langt opp vin kunne og parkerte bilen. Derfra gikk vi resten av veien opp. Ikke langt å gå. Lett å gå. Godt tilrettelagt og merket. Vidunderlig utsikt utover Napoli på veien opp. Fabelaktig utsikt over krateret, Napoli, Pompeii, Sorrentokysten og Capri fra toppen. God plass på toppen. Fredelig og stille på toppen. Litt magisk. Flott tilrettelagt og fint at vi kunne gå rundt nesten halvparten av krateret. En stor opplevelse og et flott minne for livet. Anbefales virkelig.

Takk, Tartufo17
Anmeldt 17. november 2016 via mobile enheter

Helt praktfull opplevelse. Lett tilgjengelig. Vi kjørt opp til parkeringsplassen. Flott og lett gåtur opp. Fint vær. Behagelig temperatur. Flott område oppe på toppen. Helt nydelig utsikt i alle retninger, både mot vulkanen/krateret, Pompeii, Sorrentokysten, Capri og Napoli. Fabelaktig opplevelse. Anbefales virkelig.

Takk, Tartufo17
Anmeldt 16. oktober 2016

Vesuv var for oss et «must» når vi besøkte denne regionen. Etter å ha kjørt et stykke oppover mot fjellet, ledsaget av GPS og skilting, kom vi fram til en parkeringsplass der vi greit nok måtte betale for organisert transport i en form for terrengbusser de siste kilometerne av veien. Deretter var det en liten halvtime å gå den siste delen opp til krateret. En fin gangvei på rundt 800 meter i stigende terreng der utsikten bare ble bedre og bedre. Vi gikk alle i lette sandaler og følte ikke behov for bedre sko.
Vi var der i slutten av juli, men syntes ikke det var sjenerende mange mennesker der – snarere langt færre enn forventet.
Ved krateret var det en kiosk der vi kunne kjøpe forfriskninger. Kjærkomment på en varm dag. I tillegg ble vi tilbudt engelsktalende guide, noe som var et stort pluss.
Området er svært flott og fascinerende og gir grunnlag for ettertanke – det er jo en «levende» vulkan tett inntil en stor by ...
Et besøk til krateret av Venus kan absolutt anbefales. Turen er relativt lett, men ikke egnet for rullestoler, da grusen i gangveien til tider er for løs
Ved å dele dine erfaringer, hjelper du andre reisende med å ta bedre valg og planlegge drømmereisene sine. Takk!

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, Wiktor H