eDreams
Agoda.com
Gratis avbestilling frem til 17.02.23
Priceline
Anmeldt 25. august 2018 via mobile enheter

Etter gammel vane,så pleier vi å stoppe ved kroa på Nordnes. Her har de nydelig mat til fornuftige priser. Buffén de serverer er helt topp og på toppen av dette kan du etter varmmaten forsyne deg av en rikholdig dessertdisk. Hvis du ikke ønsker buffet,prøv den nydelige møsbrømlefsa de kan servere.

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, Odd J
Anmeldt 10. juli 2018

Vi kjørte innom da vi fikk akutt lyst på møsbrømlefser og hadde hørt mye fint omdet her. Vi må legge til at vi er erfarne møsbrømlefsespisere ettersom vi har en i familien som har trått sine barnesko i ei bygd i mærheten sv Fauske. Vi har stolt ivaretatt denne tradisjon. Stor ble derfor vår skuffelse:
Lefsa var blaut, full av klissete altfir søt og altfor mye prim. Rømme derimot var det sparsomt med. Det går ikke an å si at noen liker den sånn og anndre liker den slik. Det dr et hån mot den tradisjonsrike retten som er ivaretatt i generasjoner å servere den slik. Takka var antagelig ikke varm nok derfor ble resultatet ei slapp og blaut lefse. Vi sa fra til en bak disken. Vi ble ikke tilbudt såpass som en kopp kaffe.

Dato for oppholdet: juli 2018
Takk, ELLINOR ASPDAL H
Tommy E, Daglig leder på Nordnes Kro og Camping AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. juli 2018

Vi beklager at dere har hatt en dårlig opplevelse med møsbrømlefsa vår. Vi kjenner ikke igjen den beskrivelsen dere gir av lefsa, for vår møsbrømlefse bruker å være godt stekt og litt "crispy", skikkelig varm og med passe mengder søvel og rømme. Det høres ut som om dere har vært særdeles uheldige og fått en lefse som ikke har blitt stekt og servert på riktig måte. Kanskje kan det være at den har blitt laget av en sommervikar som ikke har fått god nok opplæring. Vi skal sjekke dette internt, og sørge for at dette ikke gjentar seg.

Vi har hatt møsbrømlefsa på menyen vår siden midten på 90-tallet. Oppskriften vi bruker både på lefsa og søvelet har vært den samme gjennom alle disse årene, og vi har en stor mengde kunder som kommer igjen og igjen for å spise lefsa vår. I år kommer vi til å selge opp mot 10.000 lefser, og det hender så og si aldri at vi får negative tilbakemeldinger, bare positive.

I juni i år deltok vi på den store Møsbrømlefsefestivalen som ble arrangert på Rognan og var én av deltakerne i en konkurranse med møsbrømlefser fra 7 av 9 Salten-kommuner, Vår møsbrømlefse ble kåret til Årets møsbrømlefse i Salten! Kåringen ble utført som en blindtest, og juryen la spesielt vekt på smak, grovhet i lefsa og at den var stekt for hånd (ikke maskinstekt).

Da vi deltok i konkurransen opplevde vi at det finnes svært mange variasjoner av lefsa, både når det gjelder selve lefsas konsistens, utseende og grovhet, og ikke minst søvelet, som lages på mange forskjellige måter. Det er ikke mulig å si at den ene varianten er mer riktig enn den andre. Forskjellene ligger i de lokale tradisjonene som varierer så mye fra sted til sted.

Vi har jobbet gjennom mange år med norsk tradisjonsmat og hvordan man tar vare på gamle mattradisjoner, og i forkant av årets møsbrømlefsefestival har vi samlet informasjon om møsbrømlefsas historie og tradisjoner rundt lefsa i et hefte som vi har gitt ut. Dette heftet selger vi for kr 50,- men som et plaster på såret sender vi heftet gratis til deg, og ønsker deg og dine velkommen tilbake til å prøve vår møsbrømlefse på nytt en annen gang. Gratis!

Anmeldt 16. mai 2018 via mobile enheter

Skulle spise middag. Bestilte hjemmelaget bygdeburger og chips. Fikk servert en karbonade i Hattingbrød med en salat som i fall ikke var laget idag og dressing fra sprutflaske. Har hørt så mye bra, men dette var for dårlig. Stiv pris.

Dato for oppholdet: mai 2018
2  Takk, evatroite
Anmeldt 1. november 2017 via mobile enheter

Sov ei natt her på gjennomreise. Bodde på ei hytte med kjøkken og bad. Ok standard, men veldig koselig. Kjøkkenutstyr tilgjengelig for matlaging. Veldig bra Internett. Tv med flere kanaler. Fint bad men litt lite varmtvann i dusjen.

Dato for oppholdet: november 2017
Takk, snipa
Anmeldt 12. oktober 2017 via mobile enheter

Dette stedet har flere ganger kommet høyt opp i diverse kåringer av spisesteder langs E6 og stamveinettet i Norge. På døren inn skryter stedet at de var finalist i bladet motor sin kåring av veimat steder 2016. Forventning blir da høy, og fallhøyden ikke mindre. Utvalget i buffeten var veldig bra, men ikke alle rettene holdt høy standard, spicy lamme spidd kan ikke anbefales, smakte helt grusomt. Lammegryte var også litt tam. Ovnsbakt laks var av bedre kvalitet, tilbehør også bra. Dessertavdeling utmerket, med masse alternativer å velge blandt. Prisen ikke noe å si på heller. Helt greit å spise her, tatt i betraktning dette er en veikro ikke gourmet restaurant.. får de godkjent av meg.

Dato for oppholdet: oktober 2017
Takk, Michal N