Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Anmeldt 12. juli 2020

Et hotell med noe bra og MYE negativt. Møtes av en ubemannet resepsjon der gjestene må hente ansatte på kjøkkenet. Interiøret, som unnskyldes som «Historisk» er bare utdatert.

Rommet vi ble tildelt var romslig, men lite for-seg gjort. En vase med halvdøde markblomster og en død grein med blader på var den eneste formen for dekorasjon. «Dobbeltsengen» bestod av to enkeltsanger i ulik type og lengde. Tredjemann måtte sove på feltseng. Badet var Ok, men ga en følelse av sykehjem. Forøvrig var gulvet uvasket, og bak gardinene, som var trukket for, lå det støv og døde insekter. Apropos gardiner: for lange, subbet i gulvet. Rommet hadde begrenset utsikt til parkeringsplassen, og vinduene som gikk fra gulv til tak ga utsikt til en 3 meter høy betongvegg rett utenfor.

Middagen var god, men man hadde ingen kontroll over hvilken mat man fikk servert. Ellers dårlig vinkart og servitører som ikke hadde peiling på vin, verken skjenking eller tips om hva som passet til maten. Frokosten var også helt grei, ingenting å klage på men heller ingenting å skryte noe nevneverdig av. Verdt å merke seg at spisesalen er forholdsvis liten, og lydnivået var SVÆRT høyt under frokosten.

Svært lite å gjøre i området ellers. Tettstedet er lite og uinteressant, og turer i naturen og fjellet er den eneste aktiviteten i området.

Til slutt er det også verdt å merke seg at bygget som hører til Hydro, og tidligere har fungert som en del av kraftverket ikke hører til hotellet på noen måte. Dette står riktignok på hjemmesiden til hotellet, men synes det er rart at dette bygget blir avbildet både på hotellets nettsider og Google når det ikke er en del av hotellet på noen måte.

Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, SmithAnonymous321
Olav Lindseth, General Manager på Energihotellet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2020

Hei SmithAnonymous321

Takk for at dere bodde på en Energihotellet og for tilbakemelding.
Arkitekturen på Nesflaten ble tegnet av arkitekt Geir Grung på 60-tallet iforbindelse med kraftutbyggingen Røldal-Suldal Kraft (Hydro Energi), dette omfatter kraftstasjon, bolighus og driftsentralen (bygget du tenker på). Det er helheten i arkitekturen det handler og vi har årlig tusenvis av arkitekturinteresserte som kommer for å se og oppleve arkitekturen, ikke bare selve hotellet. Møblene du nevner er originale designmøbler av Sven Ivare Dysthe fra 1960 og 1962 (1001 og 5001)

Stilmessig handler arkitekturen mye om brutalisme (rå betong) og funksjonalisme. Vi har ført opp et nybygg (tegnet av bl.a Tai Grung, datteren til Geir) og holder på med tilbygg (Tai Grung, Lie Øyen arkitekter) som tar med seg stilen videre. Veggen utenfor rommet (og himlingen i rommet) dere lå på, er et eksempel på brutalisme med liggende bordforskaling som ikke er behandlet etter at forskalingen ble fjernet.
Vi har full forståelse for at ikke alle er like glad i betong som oss. Derfor tilbø vi å bytte til et annet mindre rom med mindre betong og utsikt mot Suldalsvatnet, dette tilbudet ønsket dere ikke å ta i mot.

Energihotellet er et lite hotell og vi opplever heldigvis veldig høy aktivitet nå på sommeren. Vi har korte avstander mellom resepsjon og kjøkken, vi kan også se våre gjester fra kjøkkenet. Spesielt når man kommer i god tid før oppgitt innsjekktid som dere gjorde, så vil det være høy sannsynlighet for at våre ansatte holder på med andre oppgaver for å få mest mulig ut av arbeidsdagen slik at vi kan levere best mulig til våre gjester og forberede best mulig for nytt skift. Da prøver vi å komme til resepsjonen så fort som mulig, hvis vi ikke skulle få øyekontakt, så er det også mulig å gå de 10 meterne til kjøkkenet og spørre om hjelp, så er vi der for deg med et smil.

Ønsker dere en god sommer videre

Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk beliggenhet med panorama utsikt fra restauranten

Fint og minimalistisk arkitektur med 60 tal innredning☺️service innrettet og hyggelige personal.
Frokosten var god og nok
Anbefales sterkt

1  Takk, 74azitag
Olav Lindseth, General Manager på Energihotellet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2020

Hei Azitag,

Takker så mye for hyggelig forespørsel og ønsker dere hjertelig velkommen tilbake.

Daglig Leder Energihotellet

Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

Vil du ha en helt spesiell opplevelse i omgivelser som minner om Comosjøens fjell som stuper ned i vannet - da er Energihotellet stedet for det. Utrolig gjennomført og fantastisk arkitektur. Ikke bare selve hotellet, men også den gjennomførte landsbyen med friområder, strand (og bademuligheter!) som ligger rett nedenfor.

Standard-rommene er ikke store, men veldig komfortable. Og like gjennomført i arkitektur og interiør som fellesområdene.

Vi hadde en flott treretters med tilpasset vinpakke - bare perfekt match alt sammen. Gled dere til middagen, det er bare noen utrolig gode komposisjoner!

Og frokosttallerkenen vi fikk. Hjemmelaget brød, croassant, eggerøre, spekeskinke, hjemmelaget syltetøy... Den er verdt å stå opp til!

Dato for oppholdet: juni 2020
3  Takk, HaugesundsHelge

Hei Helge,

Takker så mye for at dere ville bo hos oss og for hyggelig tilbakemelding.
Ønsker hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning

Daglig Leder Energihotellet

Anmeldt 21. august 2019

Vi hadde dåpsfest for 26 voksne og 6 små barn i spisesalen på Energihotellet. Det var helt nydelig. Vi hadde langbord og gavebord. Alt var dekket på og pyntet helt nydelig da vi kom og vi fikk i tillegg sette opp medbrakt pynt og kaker. Nydelig mat og veldig behjelpelig bevertning som kom med leker til barna og kunne villig fortelle om både arkitekturen og historien til hotellet. I tillegg hadde de laget en helt fantastisk kake til oss, med spiselige blomster som topping og det hele. Rimelig var det også. Helt perfekt.

Dato for oppholdet: august 2019
Takk, Sara S
Olav L, Owner på Energihotellet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. august 2019

Takk for hyggelig tilbakemelding Sara
Veldig kjekt at dere var fornøyd og at dere ville være gjester hos oss i en så viktig anledning som dåpsfest.

Ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning

Daglig Leder/Eier Energihotellet

Anmeldt 25. juli 2019

En relativt liten, men samtidig utsøkt frokost. Et hjemmelaget brød som smaktre fortryllende og saftig. Et godt utvalg av pålegg, der den hjemmelagde eggsalaten var høydepunktet. Et vaffeljern er i minste laget, særlig med tanke på at det var en god del gjester til frokost. Det ble ikke fylt på med vaffelrøre :-(.

Spisesalen fremstår som "retrokul" og upersonlig. Tøft med de gamle designersalongene. Jeg liker at hotellet har holdt på arkitekturen og det særpregede interiøret i de begrensede fellesarealene.

Utsikten fra spisesalen er unik med god oversikt over den indre delen av Suldalsvatnet og hele Nesflaten.

Jeg anbefaler forresten å ta beina fatt og gå en runde på Nesflata. Der kan dere se både den opprinnelige bebyggelsen og ikke minst Kilen med personalboliger fra kraftverkets storhetstid. Også disse tegnet av samme arkitekt som resten av kraftanlegget. Det er også en rekke interessante informasjonsplakater rundt om i sentrum.

Servicen på hotellet er helt OK, men jeg syns det er litt leit at det ikke er mulig å få tak i skandinavisktalende personell lenger.

Det som virkelig er skuffende, er forholdet mellom pris og kvaliteten på rommet. Jeg fikk rom i den nye delen av hotellet, som er bygd etter tegninger arkitekten Geir Grung lagde på sekstitallet. Tydeligvis en kul arkitekt fra funkisperioden.

Det er tøft at bygget er satt opp ut fra de opprinnelige tegningene, men det kunne nok vært en fordel å oppgradert det i forhold til dagens standard når det gjelder ventilasjon osv. Rommet var ekstremt varmt og det var ingen kjølemuligheter utover en skranglete gulvvifte.

Ut fra nettsidene fremstår det at hotellet satser på minimalisme, men i mitt hodet er minimalisme noe annet enn "simplisme". Innredningen bærer ikke preg av minimalisme, men av å være simpel. To løene stålamper ved siden av senga var av så lav kvalitet at de knapt stod oppreist. En bitteliten, i dagens målestokk, TV virker noe malplassert på en ellers tom vegg. Vifta er nevnt alt ... Store vinduer med storslagen utsikt, dersom du rekker over den merkelige innretningen (som skal fremstå som benk og bord) foran vinduet og får trukket fra gardinene. En barkrakk er eneste sittemuligheten på et dobbeltrom.

Badet var bra :-).

Døra til rommet lot seg knapt åpne og lukke (rom 29), her må det en snekker inn for å justere døra eller karmene litt.

I gangen hang det en WIFI-ruter slengende midt på veggen. Strengt tatt minnet det mer om et halvmoderne internat enn et hotell til nesten 1200 kr døgnet inkludert frokost.

Det fremstår for meg som noe rart at et hotell uten velfungerende fellesareal har så dårlige oppholdsmuligheter på rommet.

Vel - nok klaging, nå går turen videre til Vemork :-).

Dato for oppholdet: juli 2019
  • Reisetype: Reiste alene
Takk, Thorgeir R
Olav L, Owner på Energihotellet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. juli 2019

Hei Thorgeir,

Takker for tilbakemelding og for at du bodde på Energihotellet.
Med tanke på at det er unormalt varmt om dagene så preger nok det også temperaturen både på noen av rommene, da spesielt på dagen, derfor er det bla satt inn vifte for å bidra til noe hjelp i den sammenheng. Den er det selvfølgelig fullt mulig å slå av hvis man ønsker det med tanke på lyd.
Spisesalen består i all hovedsak av originale salongmøbler (Av Sven Ivar Dysthe) som har stått der siden åpningen på 60-tallet, samt andre originale interiør detaljer. For vår del, er det viktig å få frem de historiske og originale elementene som gullpeisen, salongmøblene og de originale lampene av Geir Grung.

I likhet med de fleste andre i reiselivsbransjen så har vi en internasjonal stab som vi er svært stolt av, men vi har også norsk språklige ansatte på jobb i alle skift nå på sommeren, slik at det er fullt mulig å snakke norsk med noen hvis man ønsker det, noe som var forøvrig var tilfelle når jeg snakket med deg tidligere i dag:)

Ønsker deg er riktig god tur videre på norgesferien din

Daglig Leder Enerighotellet