Dramatisk historie i dramatisk natur

Selje klosterruin besøkes best med de to daglige organiserte turene med Klosterbåten som tar deg... les mer

Anmeldt 11. september 2017
Morten H
Fredrikstad, Norge
Kloster sightseeing

Anmeldt 22. juli 2017
Robin O

Anmeldt 22. juli 2017 via mobile enheter

Flott tur i strålende vær. Biletter til klosterbåten kjøper man på turistinformasjonen koster 250 kr dette er inkludert guide. Guiden var en meget dedikert ung mann, veldig intressant å høre han fortelle om historien rund Norges første kvinnelige helgen, St. Sunniva, og Selje kloster.
Båtturen tar 15 min inkl litt historie om stedene vi passerer ut til øya. Meget bra.
Man har ca 2 timer til rådighet ute på øye før båten går tilbake.
Dette er virkelig verdt å oppleve.

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, Robin O
Anmeldt 18. juli 2016 via mobile enheter

Vi var med på guidet tur til Selja. Båten var ny og flott. Guiden var veldig kunnskapsrik og hadde mye spennende å fortelle om. Etterpå kunne vi se oss rundt på egenhånd. Både voksne og barn fant turen interessant.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Marianne V
Anmeldt 18. mai 2016

Stilte med helt blanke ark og uten de helt store forventninger til turen. Dette ble en veldig fin opplevelse med flink guide i fint vær. Anbefales

Dato for opplevelse: mai 2016
Takk, Mordattertur
Anmeldt 1. september 2015 via mobile enheter

Selje kloster er ett gammelt kloster med lang historie som er bygget på sagaen om St.Sunniva. På Selja som øya hvor klosteret ligger heter, finner du ikke bare selve klosteret, men også gamle ruiner og den såkalte Sunniva-hola hvor hun visstnok endte sine dager. På øya finnes også en vannkilde som visstnok skal gi helsebringende effekt. Til Selja kommer du deg ved å ta "klosterbåten" som har flere daglige avganger fra Selje sentrum i sommerhalvåret. Om sommeren blir det også arrangert gudstjeneste ved det gamle ærverdige klosteret.

Fantastisk beliggenhet med utsikt for storhavet.

Må oppleves

Dato for opplevelse: september 2015
2  Takk, oaarsheim
Anmeldt 27. juli 2015

En praktfull dag på et praktfullt sted. Sol og nesten vindstille. To munker og en kunnskapsrik kaptein på Seljebåten delte av sin uendelige viten om et stykke norsk historie.

Dato for opplevelse: juli 2015
Takk, Odd A