Sjåverdig museumsopplevelse

Anmeldt 29. juli 2021
Journey25013780368
Sogn og Fjordane, Norge
Norsk Viking historie😊

Flott museum😊Veldig spennende og se hvordan de levde under vikingetiden🤗 anbefaler turen på det... les mer

Anmeldt 8. april 2021
nieida83
Sunndalsøra, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Vestvågøy
fra USD 1 904,02
Anmeldt 4. august 2021

Museet framstår autentisk, sjølv om mykje av utstillingane er frå vår tid. Eigen avdeling av lokale funn etter vikingane. Sjølve bygget ligg vakkert til på ein haug. Hyggeleg betjening som gjerne fortel, viser og demonstrerer.

Takk, Trehar
Hege Anita E, Informasjonssjef på Lofotr Viking Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. januar 2022

Så hyggelig av deg å dele din erfaring. Tusen takk!

Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Absolutt sjåverdig museum. Lofotr vikingmuseum er eit museum som er skikkeleg forseggjort med "ekte" vikingar som er levande guidar i museet. Filmen om Borg var kjekk å sjå for å plassere museet i tid og rom. Borna hadde stor glede av høvdingehuset som var stemningsfullt å kome inn i.

Takk, Journey25013780368
Hege Anita E, Informasjonssjef på Lofotr Viking Museum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. august 2021

Så hyggelig å høre! Det er ekstra moro når barna trives. Takk for tilbakemeldingen!

Anmeldt 22. juli 2021

All informasjon om de forskjellige tablåene fikk man gjennom å laste ned en app, og dermed høre på telefon. Det fungerer dårlig hvis man ikke har smarttelefon, mangler lagringskapasitet eller strøm. Dermed gikk vi rundt uten å få med oss noe særlig om de forskjellige tingene. I langhuset var det bedre, med folk som fortalte.
Vi syntes det var en voldsom pris for å komme inn, med 225,- per person. Vi syntes det var dårlig utbytte for pengene.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Synnewi

Takk for tilbakemeldingen. Pga smittevernhensyn låner vi ikke ut utstyr slik vi ville ha gjort "før". Da kunne gjestene låne ipod-er og høretelefoner hos oss. I stedet må vi nå be gjestene bruke egne smart-telefoner. Vi vet at det er noen som ikke har dette, eller liker dette, så derfor har vi også guide tilgjengelig i utstillingen hvor man trenger smart-telefon. Vi beklager på det sterkeste at guiden ikke har "fanget opp" dere .
Godt å høre at dere syns langhuset var bedre - der er det både håndverkere og guider som mer enn gjerne forteller om vikingtiden.

Inklusiv i inngangsbilletten er også en rekke aktiviteter; seiltur med vikingskip, øksekast mm, samt at smeden jobber i smia. Alt dette skjer ved Vikingskipshavna, ca 15 - 20 min spasertur fra langhuset. Vi håper dere fikk med dette også.

Takk igjen for at dere melder tilbake til oss, vi tar med oss alt i arbeidet med å forbedre oss.

Anmeldt 12. juli 2021 via mobile enheter

Bra konsept men de ansatte virket lite interessert i jobben sin og de besøkende. Prøvde å kjøpe mat i kafeen nede ved båten men de andatte virket lite interessert i å selge oss noe. Vi prøvde øksekast, pil og bue og så i smia men de ansatte virket lite interresert i å vise oss noe. Følte oss ikke velkommen og føler at pengene ikke var verdt det..

2  Takk, 768amaliek

Hei Amalie, dette var trist å lese. Sånn skal det ikke være. Vi er stolte over at våre ansatte er flinke og ivrige på jobb så her må det ha skjedd noe dumt. Vi beklager og skal undersøke hva som har skjedd. Takk for at du sier fra.

Anmeldt 9. april 2021 via mobile enheter

Flott museumVeldig spennende og se hvordan de levde under vikingetiden anbefaler turen på det sterkeste

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, nieida83

Hyggelig å høre! Tusen takk.