Ulike måter å oppleve Britisk Museum på
Anmeldt 14. januar 2019 via mobile enheter

Gøy å sjå Rosetta stone og Lewis sjakkbrettet men ellers så er det mange bedre museum i byen. Ikkje særlig spennande for barn vil eg tru.

Dato for opplevelse: januar 2019
Takk, Hola1944
Anmeldt 3. januar 2019 via mobile enheter

Kø hvis du har med deg væske eller lignende. Men vi slapp rett inn. Ikke noe inngang. Det er mye folk å kø så det er best å komme tidlig eller rett før stengetid. Mye å se.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, 318elisabethh
Anmeldt 11. desember 2018

Her rekker man ikke alt på en dag! Sett av mindre bolker og del opp i seksjoner, ellers blir det slitsomt. 3x3 timer tipper jeg må til dersom man ikke skal løpe gjennom. Utrolig mye fint å se, og imponerende samlinger fra hele verdens historie.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, Arve70
Anmeldt 14. november 2018 via mobile enheter

Ikke mange plasser så mye "tyvegods" er samlet på et sted. Bryr du deg om historien er dette et sted du bare må besøke. Et av de beste museum i verden og så på topp av det er inngangen gratis .

Dato for opplevelse: november 2018
Takk, KnutH248
Anmeldt 13. november 2018

For en dag!
Vi var veldig interesserte i den Egyptiske avdelingen og vi ble ikke skuffet. Flere av oss har vært i Kairo museet men her var det en samling av mumier som var helt enorm.
Avdelingen fra Polynesia, ja den var et eventyr. Så måtte vi ha pause i kaffeen før besøkets høydepunkt nemlig det runde biblioteket. Tenk ca en million bøker samlet her, og for noen bøker. Her er førsteutgaver av kjente verker, ja man godt tilbringe en hel dag her
Så gikk turen inn til alle skulpturene fra Egypt, Hellas, Italia og flere andre land. Glad at de er så godt ivaretatt slik at vi i dag, mange hundre år etter de er laget kan gå å
beundre de fantastiske arbeidene.
For et besøk

Dato for opplevelse: november 2018