The Scotch Whisky Experience Guided Whisky Tour - En introduksjon til Whisky

Ulike måter å oppleve The Scotch Whisky Experience på
Edinburgh City Tour
10 anmeldelser
Anmeldt 16. september 2018 via mobile enheter

Vi var en vennegjeng som besøkte The Scotch Whisky Experience tidlig i september.

Jeg gledet meg sånn passe til omvisningen, men ble gledelig overrasket. Det var heldigvis ikke bare en guide som gikk igjennom og pratet, men turen var flott lagt opp med variasjon i innholdet. Først var det to og to i vogner, som gikk rundt i en bane med både visuell inntrykk og info på alternative språk via hodetelefoner. Så var det info i en sal om alle ulike whisky-regioner og typer i Scotland, før det ble avsluttet med tilbud om å prøve en av typene i et rom fyllt med et imponerende antall flasker whisky.

Før vi gikk ut gikk vi også igjennom en bar, og en butikk hvor man kunne handle whisky og tilbehør.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, LineH79
Anmeldt 26. august 2018 via mobile enheter

Vi ble bragt inn i historien rundt Scotch Whiskyproduksjon. Flott rundtur med hod guide, og talestøtte til flere språk. Selv for en som er ukjent med Whisky, var dette en underholdene historie. Dyktige guider som er både høflige og dyktige

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, 513terjeh
Anmeldt 25. mars 2018

For en whisky elsker som meg, var dette en flott opplevelse. Startet med en vogntur gjennom prossesen med å lage whisky. Så en gjennomgamg om whisky distriktene og særpreget av hvert whisky distrikt. Så smaksprøve føre vi kom inn på museet. Nærmere himmelrike kommer neppe jeg. Veldig fin opplevelse. Kan anbefales på det varmeste.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, jangroes
Anmeldt 8. mars 2018

Er du i Skotland, Edinburgh, må du naturligvis oppleve "The Scotch Whisky Experience".
En "rundtur" i whisky-verdenen, mulighet for å kjøpe flere hundre sorter og et museum (verdens største..) med ennu flere whiskyflasker og -merker.
Den dyrete omvisningen inkludere også et måltid som er helt OK.
Alt veldig profesjonelt lagt opp

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, Ingelathomassen
Anmeldt 4. februar 2018 via mobile enheter

Velregissert info om forskjellige whiskytyper og produksjonssteder I Skottland. Dette er big business for firmaet og kanskje litt FOR strømlinjeformet og upersonlig.

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, Ingelathomassen