Ulike måter å oppleve The Book of Kells and the Old Library Exhibition på
Anmeldt 1. november 2018 via mobile enheter

Et bibliotek blir ikke vakrere enn dette. Det tok nesten pusten fra meg. Først utstillingen av de gamle boksidene - så selve biblioteksalen. Og de vakre gamle skinninnbundne bøkene som dekket hyllene fra gulv til tak. Det er bare et minus; folk! Man går i kø. Jeg hadde lyst til å sitte der og bare tenke litt. Men den muligheten finnes ikke. Selv om vi hadde kjøpt billetter på nettet og var der tidlig på morgenen. Og det er kø som ødelegger for totalopplevelsen!
Men stedet er SÅ vakkert at det MÅ sees. Om man er i Dublin . Til tross for mye folk.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Siv S
Anmeldt 21. september 2018 via mobile enheter

Book of Kells og biblioteket er absolutt verdt et besøk. Trange lokaler,så det blir mye køgåing. Mye fint i souvenirbutikken. Selve sightseeing inne tar kort tid, halvtime ca.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Caroline F
Anmeldt 29. august 2018

Biblioteket (The Long Room) var imponerende, men det var altfor mange mennesker der på en gang. The Boook of Kells var ikke spesielt interessant når man ikke kjenner bakgrunnshistorien. Alt for mange mennesker til at det var mulig å leses seg opp på dette. Sikkert mye bedre utenfor høysesong

Dato for opplevelse: juli 2018
2  Takk, Jan Morten A
Anmeldt 17. juli 2018 via mobile enheter

En fin utstilling av tidlige Irske skrifter. Hovedsaklig bibelske håndskrifter i første etasje.

Oppe i andre etasje kommer man inn i samlingen av 300000 gamle bøker, der man nesten får følelsen av å komme inn i Harry Potter universet.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, 547h_varda
Anmeldt 4. juli 2018 via mobile enheter

Hadde hørt om dette biblioteket, så vi måtte bare inn for å sjekke det ut.
Kostet 10 euro i inngangsbillett noe vi synes var dyrt for å se på gamle bøker og høyt under taket.
Ikke å anbefale hvis du da ikke er spesielt intressert i nedstøvet bøker,sorry..

Dato for opplevelse: juni 2018
1  Takk, olekennethe