Opera Garnier Paris Selvguidet besøksbillett

Ulike måter å oppleve Palais Garnier på
Paris om natten
356 anmeldelser
Anmeldt 17. mai 2017 via mobile enheter

Palais Garnier er et ekte slott i sentrum av Paris. Det er umulig å beskrive med ord den atmosfæren som hersker i salen. Det er en mester arkitektur. På operascenen er det verdens berømte navn. Vi var på Balanchine. Fantastisk ballet til musikk av Ravel. Den kongelige opera i Paris. Anbefales sterkt for dem som er glad i kunst.

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, Lena_Oslo
Anmeldt 28. september 2016

mektig og utrolig vakkert byggverk både på dagtid og ekstra vakkert på kveldstid med alle lysene -for en utrolig arkitektonisk diamant. Ble helt satt ut så vakkert var det. utrolig spennende på kveld når du så publikum som kom ut på terrassene og ikke minst alle som satt og stod på trappene i front, tok bilder, satt på trappene og nøt kvelden og stemningen

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, SolveigG59
Anmeldt 25. april 2016

Att dette bygget faktisk ikke blir brukt like mye som før til Opera er nesten uforståelig for en enkel sjel som meg. Men etter det jeg kjenner til er det bygget et enda flottere/grandiøst Operabygg i Paris. Byggverket legger seg bare i lengden av en ufattelig rik kultur og arkitektonisk tilnærming som jeg aldrig har opplevd noe annet sted. Bruk tid på dette bygget, se detaljene og bli imponert, det ble utvilsomt jeg. Enjoy!

Dato for opplevelse: april 2016
Takk, RAF_Roger
Anmeldt 21. april 2016

Palais Garnier var mitt store mål for turen. Grunnen var å se Operafantomets enemerker! Etter å ha sett operaforestillingen på Broadway, operaforestillinger fra andre scener/land på Youtube, lest boka til Gaston Leroux, sett både stumfilm fra 20-tallet og de senere filmene basert på boka hans, må det innrømmes at jeg er litt opphengt i fenomenet.....! Det er flere instanser som leverer guidetjenester og ikke helt enkelt å finne ut av innholdet, men jeg valgte Operaens egen guideservice. Arkitekturen, interiørene og mye av historien ble dekket i løpet av 90 minutter. Bygget er fantastisk, ubeskrivelig vakkert både utvendig og inni og vel verdt en omvisning, men akk, til tross for forsikringer på forhånd om spesifikk info om Operafantomet, ble det dekket med to setninger..... Jeg fikk i hvertfall sett døra inn til Fantomets private boks 5, stor opplevelse, bare det!! Dessuten omfattet jo omvisningen saler, trapper o.l. som er beskrevet i Leroux' bok, og som den med forkunnskaper lett gjenkjenner uten at guiden nevner det. Dessverre er kjellerne og taket blitt stengt for publikum, men guiden kunne på forespørsel fortelle at det finnes en omvisning som tar med seg grupper dit også, men at denne omvisningen kostet ca 200 euro. Må nok vurdere den omvisningen neste gang Paris er på reiseruten!

Dato for opplevelse: april 2016
Takk, Liv T
Anmeldt 20. september 2015 via mobile enheter

Om du er operainteressert eller ikke, så er dette verdt å få med seg. Arkitekturen er fabelaktig, og man kan få guidet tur også. I den lille butikken i huset finner en masse flotte ting. Jeg fikk kjøpt mange gaver med meg hjem herfra. Operaen ligger i et flott område og rundt omkring finner man både barer, restauranter og butikker. Utenfor er det veldig populært for musikere å spille for reisende. Flott rett og slett.

Dato for opplevelse: september 2015
Takk, 746meretea