Ulike måter å oppleve Sacre-Coeur på
Anmeldt 1. november 2018 via mobile enheter

På Paris høyeste topp ligger denne bygningen. Har en fantastisk utsikt over hele Paris, et «must» å gå alle 300 trappetrinnene for å komme opp i kuppelen. Er forresten en del trappetrinn for å komme opp til bygningen også, men kan også velge å benytte bane.

Dato for opplevelse: november 2018
1  Takk, jornolenes
Anmeldt 28. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var tok Open tour bus (den røde ruta) opp og gikk oppover gjennom trange, koselige gater. Litt bratt opp til kirka men man må ta seg god tid. Snu dere og se på utsikten for hvert nivå dere kommer. Litt plagsomt med alle afrikanerne som skal selge/tvinge på deg armbånd. Men de ga seg når man "vifta" dem bort. Bare pass på å ikke røre armbåndene for da har du kjøpt det ifølge dem, og de gir seg ikke da. Når man kommer opp til kirka kan man se en utrolig utsikt over Paris, nydelig i solnedgangen. Inne i kirka var det en gudstjeneste eller nattverd når vi var der. Satt oss ned og nøt øyeblikket, stille og rolig. NB : det er ikke lov å ta bilder inni kirken og man skal være stille. Vis respekt, mange bryr seg ikke noe jeg syns var irriterende. Utenfor i gatene ved siden av og bak kirken var små boder man kunne kjøpe noe å spise og drikke. Masse små koselige hus, restauranter og markeder. Masse blide mennesker og god stemning. Neste gang skal jeg prøve å få med meg soloppgangen derfra.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, kristine s
Anmeldt 26. oktober 2018 via mobile enheter

Få med deg denne flotte kirken. Gratis inngang. Fantastisk utsikt over byen. Masse folk og god stemning. Man kan ta Metro til en stasjon like i nærheten (Abasses).

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, SveinTheTraveller
Anmeldt 4. oktober 2018 via mobile enheter

Hei, stikk hit sola forsvinner. Du blir møtt med en kald pils, et par euro, digg. Ta turen i toppen av tårnet. Fantastisk utsikt! Ops for turistfeller i nærheten.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Alice F
Anmeldt 28. september 2018 via mobile enheter

Det er noe eget med denne plassen. Må besøkes om man er i Paris, også spasere ned Monmartre. Paris på sitt beste!

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, Anne-Marte K