“Herlig stemning, ok mat - BILLIG”
Anmeldelse av Le Bouillon Chartier

Le Bouillon Chartier
Vurdert som nr. 2 397 av 19 023 Restauranter i Paris
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Frokost, Lunsj, Middag, Sent på kvelden, Levering
Omgivelser: Opéra/Bourse
Anmeldt 2. mai 2017 via mobile enheter

Jeg elsker dette stedet. Her får du billig lunsj servert kjapt på samme måte som da Chartier åpnet. Upretensiøst. Varm lunsj du blir mett av servert fort. Bestillingen din skriver kelneren ned på papirduken på bordet ditt, og her foregår også utregning av sluttsum og betaling.

Enkel tradisjonell bistromeny, men god mat. Og som sagt: BILLIG!

Takk, NBK72

Anmeldt 5. desember 2016

Besøkte stedet første gang i 1984, vi spiste her fordi det var billig og bra, vi var studenter på tur. Lite har forandret seg bortsett fra at mange flere har oppdaget stedet, og man må nå forvente kø. man kan heller ikke forvente egne bors, en hovmester vil plassere der han mener det er mest hensiktsmessig, jeg har selv opplevd at gjester har blitt bedt om å gå, om plassen de henvises til ikke passer.
Maten er billig og bra, de serverer fransk husmannskost i tillegg til enkelte internasjonale retter. sist betale vi (inkl. tips) 80€ for en treretter m. kaffe avec

Takk, asandsmark99
Anmeldt 28. mars 2016 via mobile enheter

Gjennom de siste 15 årene har jeg vært 10-12 ganger på denne restauranten og aldri blitt skuffet. Maten er god fransk brasseriemat, servicen er veldig rask, og regningen - skrevet rett på duken - er alltid litt billigere enn jeg tror. Masse for pengene, og atmosfæren er hektisk parisisk - slik den sikkert har vært i hundre år. Siden det ikke er bordbestilling må du stå litt i kø - det er det verdt.

Takk, Åge H
Anmeldt 18. januar 2016

En litt annerledes restaurant, med stor meny som byttes hver dag og sædeles hyggelige priser. Den ligger ca 50-100 meter fra Bvd. Haussmann (se på kartet). Kan ikke sees fra gaten, du må gå gjennom en lang port inn i en bakgård. Der ligger denne festlige stemningsfulle og alltid fulle restauranten. Men de har nesten alltid plass til noen flere. Vi har alltid fått bord. Du kan ikke bestille, med mindre du kommer i en stor gruppe. Chartier har en alng historie, og kommer dere to personer, så må du regne med å dele et firemannsbord med noen du ikke kjenner. Disse kan være franske eller fra hvor som helst i verden. Det er alltid morsomt å komme i kontakt med andre og er helt uunngåelig på et lite bord. Det gir lunsjen eller middagen et ekstra innhold. Jeg anbefaler å prøve denne. Var der første gang i 1976 og har jevnlig besøkt stedet. Like god mat hver gang Er superdyktige med fisk!
l

Takk, Unni M
Anmeldt 6. mai 2014

Dette er ikke stedet for de store gourmet opplevelser.
Er en derimot ute etter en spesiell restaurant opplevelse er stedet å anbefale.
Vi var i Paris i fem dager og spiste lunch og middag ute hver dag, dette var eneste plassen vi måtte stå i kø for å komme inn.
Når du først kommer inn er det behagelig uformelt. Restauranten minner om en gammeldags jernbanestasjon med mange bord.
Vi ble plassert ved et bord sammen med naboen i køen.
Kelneren tok raskt bestillingen vår og ikke lenge etter stod maten på bordet.
Maten var enkel og god. Regningen ble skrevet direkte på papirduken på bordet.....
Vil garantert besøkt Chartier igjen ved neste Paris besøk. Bør oppleves.

• Atmosfære
1  Takk, HamarTrond

Reisende som så på Le Bouillon Chartier, så også på

Har du vært i Le Bouillon Chartier? Del dine erfaringer!