Musee National Marc Chagall

Ulike måter å oppleve Musee National Marc Chagall på
Duo Heritage Pass
4 anmeldelser
Anmeldt 25. juli 2017 via mobile enheter

Dette åpnet øynene våre for sider av Chagall som vi ikke kjente. Et flott bygg tilpasset Chagalls malerier. Lurt å bruke audioguide!

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, 977janw
Anmeldt 25. juli 2017 via mobile enheter

Den magiske verden av Marc Chagall, hvor du føler deg som et barn. Maleriene har en dyp religiøs betydning. Det var interessant å lese kritikere etterpå for å forstå hva han mente.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Lena_Oslo
Anmeldt 8. juli 2017

Flott museum! Utrolige verk, sett av god tid her. Besøk den lille teatersalen og få med deg filmen om hans liv.
Hvis du har tid så reis til St Paul de Vence hvor han bodde siste del av livet sitt.

Takk, tronj2014
Anmeldt 28. juni 2017

Fantastisk liten kunst-oase med arkitektur som framhever Chagalls mytiske bilder.
Hvert bilde et fargesprakende epos hvor du bare må sette deg ned å gå inn i.
Enkelt å nå med buss 15. Kan ta denne bussen til Matisse museet først, som en oppvarming og så gå nedover til Chagallmuseet.

Takk, KnutV45
Anmeldt 16. juni 2017 via mobile enheter

Museet med verker av Chagall ligger ca 2,5 km fra stranden. Vil man dit på sommeren, anbefaler jeg å kjøre dit. Det var veldig varmt og mye oppoverbakke på slutten. Museet besto største dels av digre bilder med religiøse motiv i mange farger. I tillegg var det utstilt skulpturer i stein og keramikk.

1  Takk, ChristinaArendal