Bestill på forhånd

Ulike måter å oppleve Villa & Jardins Ephrussi de Rothschild på
Anmeldt 15. november 2016 via mobile enheter

Vi tok toget til Villefranche sur-mer. Utrolig vakker liten by. Vi spaserte til Villa Ephrussi de Rothschild via stranden og gjennom de vakre villaene i Saint-Jean-Cap-Ferrat. Det er en kommune mellom Villefranche sur-mer og Beaulieu sur-mer. Spaserturen tok ca 20 minutter. Vel fremme til Villa Ephrussi de Rothschild fikk vi se en vakker rosa bygning. Både utvendig og innvendig. Baronessen Beatrice de Rotschild elsket rosa. Interiøret var vakkert. Hun elsket antikk, skulpturer, kunst og porselen. Villaen er omgitt av 9 hager, hver enkelt har et tema. Det er også vakre fontener som spiller klassisk musikk. Villaen har også en kafé.

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, Ellen Alice H
Anmeldt 27. september 2016 via mobile enheter

Vi besøkte dette vakre stedet idag og for en opplevelse. Bare å vandre rundt i denne vakre hagen var en lise for sjelen. I tillegg serverte de en nydelig lunsj. Ikke siste gang vi drar dit.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, per30
Anmeldt 14. september 2016

Var i Nice for å bruke føttene. En av turene vi valgte å gå var rundt halvhøya Saint-Jean-Cap-Ferrat, som forøvrig er en flott, lett og fin tur på omtrent 12km om du går hele løypa.
Men nå Villa Ephrussi de Rothschild.
Hvis du er en person med grønne fingre og elsker hage og hagearbeid, er dette et obligatorisk besøk om du er i nærheten av Nice. Hageanlegget er ikke overdådig i størrelse, men har en tett og fin organisering. Det er som et lite eventyr å gå rundt i anlegget, og er man heldig og det ikke er for mange andre besøkende kan man drømme seg helt vekk. Spesielt i den Spanske hagen.
Det er like flott å gå gjennom rommene i villaen som er innredet og utstilt på en ypperlig måte.
De har også et te-rom som er ypperlig avslutning etter alle inntrykkene.
Besøk, besøk, besøk er min anbefaling.
Som mitt reisefølge sa "Dette må være den flotteste hageanlegget jeg har besøkt"

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, KJELLAV
Anmeldt 21. juli 2016 via mobile enheter

WoW!!! Detter er en opplevelse du ikke må gå glipp av .Nydelig villa vakre hager med fantastiske blomster i alle farger og en aldeles strålende mat i resturanten . Anbefales

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Skreppa
Anmeldt 10. juni 2016

Sjarmerende villa med et spesielt interiør og en helt nydelig have. Den ligger bare en spasertur fra Villefrance. Hele halvøya hvor stedet ligger er verdt å utforske.
De serverer også god lunsj her og man kan sitte ute under parasoller eller inne i et vakkert rom med fin utsikt.

Dato for opplevelse: mai 2016
Takk, Rønnaug S