“Mye mat...”

God for: Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Frokost, Lunsj, Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Mitte (bydel)
Anmeldt 16. januar 2019

Det var mye og god mat, veldig autentisk restaurant. Det eneste som var litt rart var at vi satt i et eget rom fordi vi var et kor på tur, men vi fikk ikke lov å synge... Men klarte oss til vi kom ut igjen, og sang i Berlinerdomen dagen etter, den ligger like i nærheten.

Dato for besøk: april 2018
Takk, 506Anne1958

Anmeldt 6. juni 2018 via mobile enheter

Stedet er sjarmerende med sin krostil. Solid og velsmakende tysk bondekost til sympatiske priser.
Sted med typisk tysk tradisjon.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, gullhaugen
Anmeldt 6. oktober 2017

Hyggelig og tradisjonsrik restaurant på utsiden av Nikolaiviertel. Typisk tysk mat, som så og luktet godt, men jeg var der ikke for mat denne gangen. Jeg var en time for tidlig ute til en lunchavtale, og benyttet anledningen til å ta en øl her. Vil gjerne tilbake hit, og da for også å spise middag.

Dato for besøk: september 2017
Takk, Stig H
Anmeldt 20. desember 2016 via mobile enheter

Hyggelig betjening og god mat. Oversiktlig meny, med greie priser. Mye tradisjonelle tyske retter. Kan anbefales, det er lurt og reservere bord på forhånd.

Dato for besøk: desember 2016
Takk, oddarneg2014
Anmeldt 20. oktober 2016

Dette er en hyggelig restaurant, som ligger like ved Rotes Rathaus. Siden dette var en fredag hadde vi bestilt bord på forhånd, noe som mulig var lurt. Det var lite folk da vi kom, men det kom stadig nye gjester. Vi ble vist innover i det relativt store lokalet. Vi fikk utdelt meny og bestilte GT til fordrink og vin til maten. Mulig de var lite folk på jobb, men jeg synes det gikk generelt litt tregt den kvelden. De kom med en flaske rødvin, av et merke som normalt smaker godt. Men denne var varm og antakelig tappet over på flaske fra større beholdere...(?)
Maten smakte greit. Schnitzelen var litt mye tyggemotstand på, men var bra.
Porsjonene var store.
Totalinntrykk er bra. Totalscore når ikke helt opp, men stedet kan absolutt besøkes.
Jeg tar nok kanskje en ny tur innom ved neste tur til Berlin.

Dato for besøk: oktober 2016
Takk, Morten_Storholm

Reisende som så på Mutter Hoppe, så også på

Har du vært i Mutter Hoppe? Del dine erfaringer!