Andre verdenskrigs siste dager, fottur i Berlin

Bestill på forhånd

6 709 anmeldelser
fra kr 239,30
fra kr 239,30
Anmeldt 11. november 2018 via mobile enheter

Spesiell plass med en utrolig trist historie. Fikk ikke lov å gå på nedre plan ved restene av bygningen. Verdt et besøk.

Dato for opplevelse: november 2018
2  Takk, arnfinnp
Anmeldt 23. oktober 2018

En brutal historie, men en artig severdighet. Mange ønsker å se restene av Berlinmuren, så det er et sted med mange mennesker.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 204audg
Anmeldt 19. oktober 2018 via mobile enheter

Her får du se deler av Berlinmuren og såklart museumet som forklarer alt før krigen brøt ut, mens krigen var i gang samt etterhistorien. Du får også lære litt mer om de spesifikke nøkkelpersonene under blant annet konsentrasjonsleirene. Mye bilder og mye nyttig informasjon!

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, charlotteleegaard
Anmeldt 21. august 2018 via mobile enheter

En av de få gjenværende deler av berlimmuren, slik den en gang omkranset Vest-Berlin. Vår tenåring ble stille når han fikk lese og forstå hvor ille det til tider har vært i denne nå så frie by. Stedet må besøkes.

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, TuristenLillehammer
Anmeldt 3. august 2018 via mobile enheter

Kronologisk beskrivelse av hvordan alt gikk så galt fra den lille mannen med bart slapp til i politikken. Historie satt i system ved Berlinmuren. Dessverre så var det veldig varmt og på slutten av en lang dag når vi var der så hadde ikke energien til å få med oss alt. Gir et overblikk over historien som man kanskje ikke har sett sammenhengen i før

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Surkeluggen