Ulike måter å oppleve Berliner Dom på
Halvdags byvandring i Berlin
2 911 anmeldelser
Anmeldt 8. september 2019 via mobile enheter

Denne domkirken som ligger midt i Berlin er et must når man er i byen. Ble helt bergtatt av arkitektur og stemning. Av alle kirker jeg har vært i er dette min favoritt. Anbefales å oppsøke kjeller og helt i toppen av kirken for utsikt ut over Berlin.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, msvarva
Anmeldt 27. juli 2019 via mobile enheter

Flott kirke med nydelige utsmykninger. I kjelleren er en stor krypt hvor Hohenzollern dynastiet er gravlagt. Nydelig utsikten fra kuppelen, med 360 graders panorama over Berlin.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Hellebor
Anmeldt 25. mai 2019 via mobile enheter

Denne domkirken var virkelig vakker innvendig. Det er en stor krypt i kjelleren som var mye større enn jeg trodde. Det anbefales absolutt å gå trappene opp til toppen! Det er ikke så langt som man kanskje tror.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, 572inat
Anmeldt 8. mai 2019 via mobile enheter

Fantastisk flott kirke med fredelig stemning. Kunne brukt timevis med alt som var å se av utsmykning inne i domen. Men for meg var det aller beste turen opp til kuppelen og utsikten derfra over Berlin. Mange, trange trapper, tungt, men gi det en sjanse! Brått er du ute og kan stå på altanen som går rundt kuppelen og skue utover byen. Vel verdt slitet.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Anettens
Anmeldt 13. januar 2019 via mobile enheter

Elegante detaljer i hele bygget og mye historie om bygget selv, samt viktige personer som styrte Berlin/Tyskland gjennom de tidligere århundrene. Nydelig utsikt fra toppen av kuppelen, men forvent mange trappetrinn.

Dato for opplevelse: januar 2019
1  Takk, 205vegards