Anmeldt 15. juni 2017

Hotellet har en flott beliggenhet både i forhold til havna og sentrum, kun en liten spasertur til begge. Det bestilte rommet eller mer riktig sagt den lille leiligheten var ypperlig. Mottagelsen i resepsjonen ved ankomst likeså. Personalet var meget hyggelig, både i resepsjonen og i restauranten. Frokosten var helt ok. Hotellet anbefales og vi kommer tilbake.

• Opphold: mai 2017, reiste alene
Takk, Einar W
Matthias R, Manager på Adina Apartment Hotel Hamburg Michel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juni 2017

Dear Einar,

first of all I want to thank you for booking the Adina Apartmenthotel Hamburg Michel.

We are glad that you felt comfortable during the stay with us. Of course we will forward your warm Feedback to all our staff members.

Looking forward to welcome you again in the nearest future. For any questions left, please do not hesitate to contact me.

Kind regards,

Matthias Rauscher
General Manager

Anmeldt 31. mai 2016 via mobile enheter

Hotel Adina ligger glimrende plassert. Med ett fint torg ett steinkast unna hvor du får den gode roen på en av serveringsstedene. Samt at du på få minutter går ned til sentrum dersom det er ønskelig. Personalet var fantastisk hyggelig og hjelpsomme. Rommene var rene og pene og hadde god størrelse og standard. Kjempebra

Opphold: mai 2016, reiste med venner
Takk, Soltunga
cewers, Manager på Adina Apartment Hotel Hamburg Michel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juni 2016

Kjære Soltunga,

Takk for at du tar en stemme tiden.
Vi ser frem til ditt neste besøk.

Vennlig hilsen,

Carolin Ewers & teamet
Assistant Relief Manager

Denne anmeldelsen ble oversatt fra Engelsk. Vis original
Anmeldt 31. januar 2015

Jeg bodde på Adina Apartment Hotel 2 netter i desember, for å besøke julemarkedene. Jeg så på mange alternativer, men ingen var ideelt, på grunn av prislappen eller beliggenhet. Adina var er i gangavstand fra sentrum og tilbys studioer og leiligheter under 100 euro per natt! Med et lite kjøkken og balkong! Studioet var veldig bra og romslig. Frokost er ikke inkludert, men det er et supermarked ved siden av for å hamstre, bare husk det er stengt på søndager. også er det en svært god kaffebar ved siden av og med suppe, smørbrød, kaker, til fornuftige priser for Hamburg. Jeg hadde også et måltid der det var ok. Det finnes restauranter på vei til sentrum, men på søndag Var de alle stengt. Bassenget så bra ut, men var det var et problem med varmeanlegg slik at jeg ikke brukte det. Det er en direkte Metrolinje fra flyplassen du kan bruke, som er kun 500 meter fra hotellet, som koster 6 euro. På vei tilbake til flyplassen tok vi en taxi og betalte 35 euro, litt mer enn forventet. Hamburg er vakker og så er julemarkedene og Adina Apartment Hotel var perfekt for et kort besøk!

Takk, pcfialho
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen fra et TripAdvisor-medlem og ikke fra TripAdvisor LLC.Opprinnelig sendt inn på Engelsk på www.tripadvisor.co.nz. Vis original
Christina M, Manager på Adina Apartment Hotel Hamburg Michel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. februar 2015

Dear pcfialho,

Thank you very much for this nice review of our hotel and services.
I am happy to share your nice review with the team.

Maybe one of our other properties in Germany, or Europe could be interesting for you aswell.
Do not hesitate to contact us for further information at any time.

We hope to see you again next year.

Best Regards from Hamburg

The Adina Team

Anmeldt 7. juli 2014

Fornøyd fra det øyeblikket vi sjekket inn. Rommet var flott innredet med to tv-er, arbeidspult, spisebord, salongbord og kjøkkenhjørne. Eneste aberet var den skuffende frokosten, men dette var vi oppmerksomme på allerede da vi bestilte rom (jfr. anmeldelser her på Tripadvisor). Jeg er vant med større og bedre utvalg. Jeg vil uansett ikke nøle med å bestille rom her neste gangen Hamburg besøkes. Beliggenheten var ypperlig etter min smak. Rolig sidegate kun minutters gange fra sentrum. To relativt store matbutikker rett ved.

Romtips: Perfekt for de som liker stille sidegater kun minutters gange fra sentrum
  • Opphold: juni 2014, reiste som et par
Takk, Karianne D
Christina M, Manager på Adina Apartment Hotel Hamburg Michel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2014

Dear Karianne D,

thank you for your wonderful review on Tripadvisor.
The team and I are delighted you enjoyed the Hotel with our great fully equipped apartments and the location.
We hope you have become Adina & Hamburg Fans!
Looking forward to have you back very soon.

Kind regards to Oslo,

Christina Mackedanz
General Manager
Adina Apartment Hotel Hamburg Michel

Anmeldt 15. desember 2013

Jeg tilbrakte en helg i en 2-romsleilighet her i slutten av november 2013.
Velkomsten var hyggelig og smilende, og førsteinntrykket av leiligheten var svært godt. Den var romslig og pent innredet. Kjøkkenkroken hadde alt jeg trengte, og enda litt. Det lille som var av oppvask ble gjort av rengjøringspersonalet (for øvrig veldig rent i leiligheten).
Det er tv i både stue og soverom, og sengen var et nydelig sted å tilbringe natten. God madrass og god støydemping (med forbehold om at naboleilighetene faktisk var bebodd). Gratis safe, eget strykejern og -brett på soverommet.
Fint bad, med både vaskemaskin og tørketrommel. Til tross for effektiv sentralfyring i leiligheten, savnet jeg varmekabler under flisene på badet, det ble litt kaldt på føttene om morgenen.

Frokost var inkludert i romprisen min. Den var en stor skuffelse, såpass at jeg kun spiste der én morgen. Utvalget var dårlig, frisk frukt var f.eks. fraværende da jeg var der. Eggene var smakløse, pølsene smakte surt. Lite pålegg, det som var bar preg av å være av middels kvalitet. Det var godt utvalg i te og frokostblandinger, mens resten var triste greier. Siden frokosten vanligvis er noe man må betale ekstra for, og man i leiligheten har alle muligheter til å lage en bedre frokost selv, lar jeg være å trekke for dette.

Hvorfor får hotellet da kun 4 av 5 mulige poeng? Fordi det svikter i detaljene, særlig sett opp mot prisen for en overnatting.
F.eks. er belysningen i leiligheten verre enn i en lagerbygning. Få lyspunkter som er dårlig spredd og besatt med knallblå sparepærebelysning, gjorde at jeg endte opp med å ha det ganske mørkt mens jeg var der. Stålampen i stuekroken kunne f.eks. ikke brukes uten at alt av takbelysning var på.
Det er inkludert en halvtime gratis internett per dag. På mine tre enheter (iOS, OSX og Android), gjaldt dette kun første kveld. Prisene for internett er for øvrig såpass høye, at det med mitt bruksbehov ble billigere å bruke 3G.
De sier at parkeringen er gjort billigere, nå koster den "bare" €18 per døgn. Dette er for dyrt. Særlig når jeg ved innsjekk ble fortalt at parkeringen utenfor kun var for de lokale, men senere fant ut at dette ikke gjaldt mellom fredag kveld og mandag morgen. Man kan altså spare disse pengene om man er der i helgen.

Hotellet ligger sentralt plassert i et rolig og pent område uten gjennomgangstrafikk. Det er en Edeka-butikk og et bakeri/konditori (søndagsåpent) rett i nærheten. Å gå til sentrum/Jungfernstieg tar 10 minutter i hyggelige gater med små butikker og restauranter.
Til tross for litt kritikk er totalinntrykket av hotellet bra. Og dersom jeg ikke hadde hatt behov for belysning, frokost, internett og parkering, ville de ha fått full pott og enda litt!

• Opphold: november 2013, reiste alene
1  Takk, streken

Kjære streken

Takk for at du tar en stemme tiden.
Vi ser frem til ditt neste besøk.

Vennlig hilsen,

Carolin Ewers & teamet