Ulike måter å oppleve Cologne-katedralen på
COLOGNE CITY TOUR
11 anmeldelser
Anmeldt 3 uker siden

Det tok 632 år å bygge katedralen. Den ble bombet i 2 verdenskrig og gjenåpnet i 1956. Den har en av de største fronter i verden. Fantastisk fin kirke. Den har relikvier av de tre vise menn

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, ivartina
Anmeldt 31. mars 2019

Fint å gå innom. Fantastisk byggverk. Godt holdt. Brukes fremdeles aktivt som kirke. Heldigvis kostet det ikke noe å komme inn, eller å gå ut. Verdt et besök. Tankefullt at dette formidable byggverket overlevde de alliertes sönderbombing av Köln! Pilotene visste nok hva de gjorde og det finnes en Gud!

Dato for opplevelse: mars 2019
Takk, Expedition370252
Anmeldt 28. januar 2019 via mobile enheter

Meget fint katedral, og dette på alle måter: arketiktonisk, utsmyking, stemningsfull, fantastiske vitrager, mektig altar.
Absolutt verdt å besøke og bruke god tid på !

Dato for opplevelse: januar 2019
Takk, X5299XVolgag
Anmeldt 23. juni 2018

Tirsdag 17. april 2018 var jeg som del av en elvecruisegruppe på en guidet utflukt i Kølns domkirkeområde i byens gamleby. Vi hadde en tysk guide som snakket godt forståelig engelsk. Han la spesielt vekt på byens eldste historie, med andre ord Kølns romerske fortid. Og vi fikk bl.a. (gjennom en glassvegg) beskue et godt bevart romersk gulv, og deretter en meget godt bevart vei anlagt av romerne , som grunnla Køln år 38 f.Kr. Vår unge tyske guide syntes å være svært stolt av Kølns romerske fortid; samtidig som både han , som mange andre tyskere er stolte av at de klarte å forhindre at romerne fikk fotfeste øst for Rhinen.

I domkirkeområdet ruvet også et par statuer av ryttere til hest. Disse var av senere dato, siden de forestilte Wilhelm 1 og Wilhelm 2 , som gjerne ville markere at de var Hohenzollerne som samlet Tyskland til et rike på 1800-tallet.

Vår guidete omvisning ble avsluttet med et besøk i Kølns sagnomsuste domkirke – opplevelsen i kirken kan ikke beskrive, den må den enkelte selv erfare.

Totalt sett var opplevelsen av Kølnerdomen og området i dens nærhet virkelig verdt besøket.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, sny1944
Anmeldt 23. juni 2018

Vi ankom Cologne/Køln og var innom den enorme katedralen. Masse mennesker både inne og ute. Flotte glassmalerier. Vi var også innom parfymerier med godlukt fra 4711.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Elisabeth7040