Bestill på forhånd

oversatt av Google
Ulike måter å oppleve Katedralen i Sevilla på
Anmeldt 24. februar 2014

Katedralen MÅ bare sees. Den er en opplevelse både utvendig og inne. Midt i katedralen står verdens største altertavle bak et enormt gitter i renessansestil omgitt av 1000 figurer. Katedralen er 56 m høy og vakker. Store flotte søyler, praktfulle mosaikkvinduer. Flere stilarter finner man. Det er sagt at byggherrene sa: La oss bygge så stort at kommende generasjoner vil tro at vi er gale. Katedralen er den tredje største i verden , bare slått av Peterskirken og Saint Paul`s Katedralen. La Giraldatårnet (værhanen) er et praktfult skue .Tårnet er 93 m høyt. Man kan nyte utsikten fra tårnet. Det er ikke trapper men en rampe. Det er fordi de adelige og geistlige skulle kunne ri opp. Slå den!!!!

Dato for opplevelse: februar 2014
Takk, Elin-Per
Anmeldt 14. februar 2014

Det sies at katedraler er tredje største i verden, og at det er den største i flatemål. Nydelig utsmykket kirke, og man kan forundre seg over at man opp gjennom århundrer har samlet og bygget slike stasbygg. Gå rundt den en gang før du eventuelt går inn. Det koster penger for å komme inn i hagen, noe vi ikke gjorde. Ellers var deler av kirken avstengt. Mørkt

Dato for opplevelse: januar 2014
Takk, Svein U
Anmeldt 21. desember 2013

Vi hadde dårlig tid å se oss omkring, 2 par, så vi valgte ut Katedralen.
Vi tok hest og vogn som vi ble tilbudt utenfor Katedralen, absolutt verdt å ta. Tok ca 40 minuter å ta runden og vi fikk sett så mye mer enn hva vi ville uten den rundturen, kostet 45 euro for 4 personer, deretter gikk vi inn i Katedralen som var helt magisk.

Dato for opplevelse: desember 2013
Takk, Torill S
Anmeldt 5. august 2013

Er åpen til 16.00 veldig vakkert og stort. Kunne ønsket mer informasjon på flere språk. Ellers alt i alt avsolutt verdt å besøke

Dato for opplevelse: august 2013
Takk, amalwat
Anmeldt 3. august 2013

Artig med en tur innom denne gotiske katedralen og beskue kisten til Christoffer Colombus. Ellers var den fin, men ikke like kul som katedralen i Praha. Mye restaureringsarbeid. Ok med en tur opp i Giralda tårnet for å beskue utsikten.

Dato for opplevelse: august 2013
Takk, KennethP149