Bestill på forhånd

oversatt av Google
Ulike måter å oppleve Katedralen i Sevilla på
Anmeldt 4. januar 2015

Var der til midnattsmesse på julaften, og det var flott. Synd at veldig mye er gjemt bak gitter, men man får fortsatt et godt inntrykk av dimensjonene.

Dato for opplevelse: desember 2014
Takk, Vigg0
Anmeldt 29. oktober 2014

3. største katedral i verden, fantastiske utsmykninger, ubeskrivelig flott både interiør og eksteriør

Dato for opplevelse: oktober 2014
Takk, Trude S
Anmeldt 7. juli 2014

Den største gotiske katedralen i verden. Men er den så flott? Jeg har sett en del katedraler og det er flere som er vakrere og mer storslått enn Sevillas stolthet. Størrelse er ikke alt, og for min del så stemmer det her. Ja du blir litt satt ut når du går inn, fordi det er stort og litt uvant, men den følelsen går over. Det som er imponerende er blandingen av muslimsk og kristen arkitektur. Spesielt Giralda tårnet som var dessverre stengt for vedlikehold da vi var der. Appelsin hagen var vakker. Jeg anbefaler en guidet tour for å få mest mulig ut av besøket. Det er verd inngangspengene og alle midler trengs for å fortsette med restaureringen og vedlikeholdet av dette enorme byggverk.

Dato for opplevelse: juni 2014
1  Takk, Garo2013
Anmeldt 22. mars 2014

Katedralen som sies å være verdens tredje største kirke,er verdt å se både utanfra og inni.
Opprinnelig var dette en moske,men ikke mye av det opprinnelige kan sees i dag.Kun en av portene, i La Giralda(tårnet) og i hagen.Ellers er kirken en blanding av ulike stilarter, mest gotisk.
Kirken rommer bl.a det som regnes som graven til Christoffer Colombus,en enorm altertavle og en mengde andre kunstverk.En tur opp "rampene" til tårnet er verdt å ta .

Dato for opplevelse: mars 2014
Takk, Lailab450
Anmeldt 24. februar 2014

Katedralen MÅ bare sees. Den er en opplevelse både utvendig og inne. Midt i katedralen står verdens største altertavle bak et enormt gitter i renessansestil omgitt av 1000 figurer. Katedralen er 56 m høy og vakker. Store flotte søyler, praktfulle mosaikkvinduer. Flere stilarter finner man. Det er sagt at byggherrene sa: La oss bygge så stort at kommende generasjoner vil tro at vi er gale. Katedralen er den tredje største i verden , bare slått av Peterskirken og Saint Paul`s Katedralen. La Giraldatårnet (værhanen) er et praktfult skue .Tårnet er 93 m høyt. Man kan nyte utsikten fra tårnet. Det er ikke trapper men en rampe. Det er fordi de adelige og geistlige skulle kunne ri opp. Slå den!!!!

Dato for opplevelse: februar 2014
Takk, Elin-Per