Sjarmerende sted

Et koselig sted med et behagelig tempo i folkesjelen. Det er mindre trafikk og stress her enn andre... les mer

Anmeldt 23. oktober 2019
larsgunnarp
Bergen, Norge
La Gomeras "hippi-sted"

Absolutt vedt et besøk til Valle Gran Rey. Fortsatt tydelige "rester" etter hippi-tiden. Masser av... les mer

Anmeldt 31. januar 2019
jee2014eeeee
Halden, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av La Gomera
Hvalsafari La Gomera
99 anmeldelser
Anmeldt 28. februar 2018 via mobile enheter

La Gomera er den hemmelige øy, som en egentlig ikke skal reklamere for. Vi som har vært her og vil tilbake, vil ha den for oss selv! La gomera er en liten øy med et fantastisk sti-nett. Turene er svært variert, når det gjelder fauna. Regnskog og goldt lavalandskap med 5 minutters avstand. Øyen er bratt, så en skal være vant til å gå for å få nyte øyen i fulle drag. Noen strender finnes på øyen. Men det er ikke på grunn av strendene en reiser hit! Kom-gå-nyt!

Dato for opplevelse: februar 2018
1  Takk, tfwl
Anmeldt 31. desember 2015

Ankomsten via dalen ned til den relativt lille stranden med vakre omgivelser bestyrket en totalopplevelse vi hadde fra fjellene, og Europas siste regnskog. Her var det godt å lande. Sjelden god parkering til et lite sted å være. Havnen og badeplasser ligger lunt til. Mye kvalitetsmat i kafeer og restauranter. Store porsjoner og gode priser.Et råd: bruk flittig både kart og GPS når du skal oppover til fjelltoppene igjen, og vær forberedt på tåke. Veiene er svært svingete, men med kvalitetsdekke av asfalt, meget godt vedlikeholdt.

Dato for opplevelse: juni 2015
1  Takk, Kjell Egil Ø
Anmeldt 9. desember 2015 via mobile enheter

Koselig dal med flere små landsbyer omgitt av steile fjell. Det er mange spisesteder av ulik kvalitet, og flere små koselige butikker. For de som liker strandliv, så er det flere små strender med svart sand.

Dato for opplevelse: desember 2015
Takk, Hcjekk
Anmeldt 2. november 2015 via mobile enheter

Vi elsker dette stedet. Fint å bo i en leilighet/finca, hvor du kan nyte utsikt til fjell eller sjø. Mange fine turer man kan gå oppe i fjellet, man kan velge skogsterreng, eller åpne landskap med fantastisk utsikt! Det kan ofte være tåke/lett yr og regn her oppe. Fint å sjekke værvarselet i Las Hayas før man drar på tur. Lurt å ha leiebil. I Valle Gran Rey skinner solen for det meste. Det blåser en del her, og bølgene er et fasinerende skue. Herlig å sitte på Playa'n og la tankene fly. Mange restauranter her, og mye god fisk. Det er 3 strender å velge mellom, kanskje ikke de fineste strendene på jord, men bra nok. Dette er ikke stedet for de som bare vil sole seg og som elsker natteliv. Det kan være litt lokal musikk på noen barer, men alt er stille kl.2300. Det er stort sett bare sportige tyskere her, samt en del hippies! Casa Maria som var en kjent og kjær bar medmusikkhver dag var i år lukket og stengt. Synd for Valle Gran Rey. Håper det åpner igjen!

Dato for opplevelse: november 2015
Takk, Hilbal
Anmeldt 19. desember 2014

Om man ønsker en "slow" opplevelse, dra til Valle Gran Rey... og gjerne utenom høysesong. Med åpne sanser og åpent sinn kan du ta inn både menneskene og naturen...langt unna "sydenturismen". Havets dønninger akkompanerer hele døgnet, tåkedotter siger ned fra fjellene og dusjer deg mildt mens du vandrer rundt mellom de tre små byene og får tid til å komme nærmer deg selv. Ikke reis til Valle Gran Rey med forhåpninger om natteliv og disco, "badeland" og spillcasinoer. Vi anbefaler minimum 14 dagers opphold,- reisen er laaaang, iallfall for oss fra Norden. Også fordel med minimum bagasje, mange inn og utlastinger. Først til Tenerife, venting (varierende), ferge (ca 1t 30 min) buss (ca 1 t og 20 min.)...og endelig framme i vår sydlandske "Kardemomme-by"

Dato for opplevelse: desember 2014
7  Takk, edelirener