“Verdensklasse”
Anmeldelse av ABaC

ABaC
Vurdert som nr. 1 120 av 11 233 Restauranter i Barcelona
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Middag, Sent på kvelden, Lunsj, Levering, Reservasjoner
Omgivelser: Sant Gervasi-La Bonanova
Anmeldt 29. august 2021 via mobile enheter

Eksepsjonell mat, service og drikke.
Vi hadde tasting meny med tilhørende vinpakke.
Retter som utmerket seg:
- Bloody Mary, beste drinken jeg har smakt
- Østers i kambucha te
- Spicy salmorejo
- Brød med hasselnøttsmør
- Salt cured red shrimp
- Cheese chinese bun
- Frosted tile with flowers, yoghurt, biscuit and ice cream

Alle rettene var dog fantastiske.
Anbefales sterkt, dette var en opplevelse!

1  Takk, bj_rnbangj

Anmeldt 29. august 2018 via mobile enheter

Restauranten er kjempeflott. Servicen er upåklagelig. Har 2 menyer med 17 og 19 retter. De 5 første rettene spiste vi inne på kjøkkenet. En morsom vri hvor vi får sett hvor all maten lages. Etter besøket på kjøkkenet blir vi geleidet til bordet hvor de meste rettene kommer på løpende bånd. Mange spennende retter og en del rare retter som jeg aldri har vært borti før. Feks hvor man fikk retten servert på en kaktus. Alt i alt en spennende og morsom opplevelse. Selv om jeg kanskje hadde forventet det lille ekstra, men kanskje fordi forventningene var så høye. Men jeg er glad for å ha opplevd det.

Dato for besøk: august 2018
Takk, Svennebanan666
Anmeldt 5. april 2018

Vi begynte ikke helt der vi skulle på ABaC, da champagnen var flat og tappet fra en gammel flaske, det tok to minutter å forklare problemet, mens de mente de kunne åpne den ene flasken dyrere enn den andre for oss. Etter å ha oppklart dette, og fått et par nye glass gikk veien rett til himmels. Først var det en tur inn på kjøkkenet og hilse på Jordi Cruz, få litt snacks på veien, og så var det inn i biblioteket, og finne plass i de mest komfortable stolene på hele turen. Sitter man 3-4 timer til bords blir man kresen på komforten etterhvert. Med valg av avantgardemenyen var det vel også ganske klart at det ville bli en og annen gastronomisk utfordring i løpet av kvelden, og jeg må si at kombinasjoner som østers og surkål nok ikke er noe jeg vil satse på hjemme uansett hvor morsomt det var. Det er lekent kjøkken, med tilberedning ved bordet, som f.eks ble gjort med teen som ble kokt der til å tømme opp i trefoten. Høydepunktet var kanskje da de dro frem en magnumflaske med Grenache fra 1957 og sjenket til hovedretten. Fortsatt en fantastisk farge, fruktighet, og smak etter 60 år. Definitivt et sted som er verdt å besøke, et sted det er verdt å planlegge en tur til, når jeg tenker meg om.

Dato for besøk: mars 2018
Takk, Bjørn L
Anmeldt 2. mars 2017

Et besøk på ABaC var vel brukt tid og penger. Vi var der for lunsj, som var perfekt da vi ble sittende lenge stund (av eget ønske). Første del av menyen ble kunstnerisk servert i kjelleren, før vi ble tatt med på omvisning på kjøkkenet og vinkjelleren, og deretter inn i restauranten. Rettene var i utrolige kombinasjoner av farge, smak og tilberedning! De ble servert med perfekt mellomrom, og servitørene var hyggelige og hjelpsomme uten å være masete. Forklarte godt på engelsk hva rettene var og hvordan de ble laget. Gode viner til og mulighet for å avslutte med en drink på terrassen. Ta gjerne et besøk her om du har lyst på en opplevelse i tillegg til god mat!

Dato for besøk: mars 2017
1  Takk, Lennne
Anmeldt 19. januar 2014

Utsøkt mat, med katalansk tema. En minnerik aften i en av de beste restaurantene i Barcelona. Super service uten att det ble påtrengene. Anbefales !!!!!

Dato for besøk: november 2013
Takk, pej243

Reisende som så på ABaC, så også på

Barcelona, Province of Barcelona

Har du vært i ABaC? Del dine erfaringer!