Destinia.com
Anmeldt 20. august 2017

Jeg og min kollega var på reise, og måtte plutselig ha overnatting i Barcelona. Vårt reisebyrå ordnet overnatting på dette hotellet. Vi ønsket et hotell relativt nært sentrum, og det ligger nært nok La Rambla til at man fint rusler dit på 10-12 minutter (ca 1 km).
Vi ble hyggelig mottatt i den relativt lille og hyggelige resepsjonen. Hotellet er ikke så stort, men liksom akkurat passe.
Vi gikk ikke ut i sentrum, men tok heisen opp i 7.etasje til den fine terrassen som ligger på toppen. Der har de bar og matservering. Vi hygget oss med drikke fra baren, og valgte å spise fra grillmenyen. Dette var veldig bra. God mat! Og det var flere av de lokale som hadde valgt å holde sine familie- og venneselskaper der, og det virker også som et positivt tegn for stedet.
Rommene er fine, med nokså ny innredning. Rent og pent.
Beliggenheten til hotellet er i et relativt rolig område, så selv om man har rom ut mot veien, så tror jeg ikke det støyer for mye. Jeg hadde rom inn mot bakgården og der var det helt stille.
Frokosten har ikke den største buffeten, men nok til at man har godt nok utvalg. Jeg ser jo at lokalene heller ikke er laget for noe overdådig utvalg. Man kan be servitørene om at kjøkkenet lager stekte egg. Dette var veldig bra, og ble raskt ekspedert. De har også godt kaffe, servert etter ønske. Jeg kan godt anbefale gjestene å velge frokost her, fremfor å dra ut på byen.
Total inntrykket er veldig bra, og en god anbefaling fra meg. Dette er et hotell jeg gjerne kommer tilbake til.

Dato for oppholdet: august 2017
Takk, Morten_Storholm
Hotel-cmanager, General Manager på Villa Emilia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. august 2017

Kjære Morten.
Takk for at du gir oss en så flott tilbakemelding om oppholdet ditt på Villa Emilia Bistrot.
Det var heldig for oss at reisebyrået ditt fikk plassert deg her på vårt hotell og vi fikk nyte så omfattende positiv tilbakemelding. Kommentarene dine vedrørende våre tjenester er høyt verdsatt av vår stab, og vi skal sørge for at resepsjonisten får høre dine gode ord. Vi er også glade for at du likte "Villa Emilia la terrasse". I første etasje er det også en bistro. Her er stemningen varm og det serveres typisk bistro cuisine lagd av råvarer med høy kvalitet.
Alle i teamet ser frem til å ønske deg velkommen igjen en gang i fremtiden.
Pere Fàbregas, Director of sales

Anmeldt 16. juni 2017 via mobile enheter

4-stjerners hotell i utkanten av, men i gåavstand til sentrum. God standard på rommet som var forholdsvis lite. Hyggelig betjening i alle funksjoner. Hotellet har restaurant og bar ved resepsjonen og på takterrassen. God frokost til fornuftig pris. Anbefales.

Dato for oppholdet: juni 2017
Takk, thorvidari
Hotel-cmanager, General Manager på Villa Emilia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juni 2017

Kjære gjest
Takk for din vidunderlige anmeldelse av Hotel Villa Emilia i Barcelona.
Det er flott å høre at du likte beliggenheten vår i Eixample, nær byens sentrum. Paseo de Gracia er bare noen få minutter unna med undergrunnsbanen eller til fots. Vi beklager at rommene våre på mellom 21 og 24 kvadratmeter føltes litt små for deg. Mange takk for at du nevnte kvaliteten på servicen, baren og fasilitetene på taket.
Vi ser frem til å ønske deg velkommen igjen snart.
Pere Fàbregas, Director of sales

Anmeldt 17. september 2016

Dette hotellet ligger riktignok litt unna sentrumskjernen. Men det er stille og rolig. Høy standard, lydløs aircondition. Store rom, brede senger. Nær metroen. Uakseptabelt dyr frokost, men det finnes flere cafeer og take away/ bakerier rett utenfor. Hjelpsomme ansatte. Vi var veldig fornøyd med oppholdet og hotellet. (eneste som trekker ned er harde senger). Vi kommer igjen :-)

Romtips: Be om rom mot bakgården for lite støy
Dato for oppholdet: september 2016
Takk, Christianaamodt
Anmeldt 7. april 2016

Flott beliggenhet med gåavstand (ca 1 km) til Rambla sine butikker. Meget god frokost, fint rom og topp service. Hadde rom mot bakgård, så var meget stille. Takterrassen er meget stor og solrik.

"Good value for money" ift mange andre hotell i Barcelona.

Dato for oppholdet: april 2016
Takk, erik w
VillaEmiliaHotel, Director Comercial på Villa Emilia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. april 2016

We appreciate your feedback and wish you all the best. Thank you for sharing your impressions about your stay at Hotel Villa Emilia. We'll be delighted to welcome you back again in near future. Regards from the entire team.

Anmeldt 23. mai 2013

Dette hotellet kan absolutt anbefales. Rommene er fine og koselige, badet er topp og det er rent og pent. Aircondition på rommet ga fin,frisk luft. Trådløst internett på rommet fungerte bra. Koselig, fin og populær bar (veldig godt besøkt) med en liten Tapas restaurant som serverer god mat. Riktignok er prisen i restauranten noe høyer enn generelt i Barcelona (utenom strandrestaurantene som nesten er på norsk nivå). Fin takterrasse som serverer alkohol frem til kl 01.00. Eneste minus er at det ligger et stykke å gå til Ramblas (25 min) og området ned mot stranden (45 min)
Jeg kan forøvrig anbefale parken rundt Zoologisk hage og tapas restaurantene rundt Picasso museet. Her er det trange men koselig gater og barene og gode spiseplasser ligger tett i tett. Men vær obs på at fra hotellet er det et stykke å gå til fots, ca 40 minutter. Men det er verdt det! Vi gikk iallefall frem og tilbake flere ganger den langhelgen vi var der. Vi prøvde ikke Metroen men den ligger noen få minutters gange fra hotellet.

Dato for oppholdet: mai 2013
1  Takk, MonkeyFly
VillaEmiliaHotel, Director Comercial på Villa Emilia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juni 2013

Thank you for sharing your opinion with other travellers. Wishing you all the best!!