“Endelig ble det El Celler De Can Roca”
Anmeldelse av El Celler de Can Roca

El Celler de Can Roca
Vurdert som nr. 3 av 531 Restauranter i Girona
Kjøkken: Spansk
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Lunsj, Middag, Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Omgivelser: Sant Francesc
Anmeldt 18. september 2021 via mobile enheter

Da har vi besøkt El Celler de Can Roca, etter å ha prøvd å få bord i lang tid.

Man er spent når man skal spise på en restaurant med så mange utmerkelser og tre stjerner i guide Michelin. Og det er ikke til å unngå at man har høye forventninger. Restauranten ligger i Girona, og lokalet er stilrent og innbydende. Man kommer inn i en koselig hage/gårdsrom med utegrupper, før man går videre inn i restauranten. Her er det luftig mellom bordene, og mye plass er satt av til serveringspersonalet som sørger for at vi får en eksepsjonell kveld. Her er det snakk om detaljer og kundeservice på høyt nivå.

Man kan velge mellom to menyer. Vi gikk for den med 7 retter og tilhørende vinpakke. Den andre inneholdt en del flere retter, men det skulle vise seg at den med 7 var mer enn nok, da vi før disse fikk veldig mange appetizers. Alt var flott presentert og det var mange spennende smaker. Her står råvarer i sentrum. Alt traff ikke helt smaksmessig, men det var kreativt, annerledes og nydelige viner som ble servert til.

Servicen er som jeg skrev tidligere eksepsjonell. Servitørene er tilstede, informative, uten at det blir for mye av det gode. En spesiell honnør til vår vinkelner denne kvelden, som var veldig behagelig og imøtekommende. Det er også morsomt at man kan treffe på eierne, de kjente Roca brødrene som er tilstede i lokalet.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, LineH79

Anmeldt 29. februar 2016

Man har store forventninger til verdens beste resturant, og de ble nesten innfridd. Imponerende matkunst for øye, men mange av de tretten rettene falt ikke i smak hos oss. Men absolutt verd besøket.

Dato for besøk: februar 2016
Takk, ruslebiff
Anmeldt 28. januar 2016 via mobile enheter

Utrolig flott sted. Mat og drikke i første klasse. Ikke alltid vinpakken er nødvendigvis den beste, da de har mye godt i vin-menyen.
Bra prisnivå.

Dato for besøk: januar 2016
Takk, Trip231721
Anmeldt 22. september 2015

Det er mange grunner til at dette ble kåret til verdens beste restaurant.
Vi bestillte ni måneder i forveien og hadde veldig store forventiniger. Jeg ble overrasket over hvor avslappet settingen var. Noen kom i dress andre i shorts. Lokalet var veldig innbydende God lyssetting og akustikken gjorde at vi følte at vi nesten spiste alene . Maten var hinsides og vin paringene ligeså. To av eierene var til stede og de var veldig imøtekommende og ga oss en veldig god tuir rundt i kjøkkenet og svarte informativt op alle spørsmålene vi hadde

Dato for besøk: juli 2015
Takk, TheTraveller107
Anmeldt 24. september 2013

Forventningene var skyhøye, og derfor ekstra flott at det ble ennå bedre enn forventet. Alt var helt topp: lokalet, servicen, maten, vinen og kanskje aller best måten maten ble presentert på. Usedvanlig vakkert. Dette er kunst!

Dato for besøk: september 2013
    • Atmosfære
4  Takk, Stine65

Reisende som så på El Celler de Can Roca, så også på

Girona, Province of Girona

Har du vært i El Celler de Can Roca? Del dine erfaringer!