Pompeii arkeologiske området tur

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Pompeii Archaeological Park på
Anmeldt 28. oktober 2019

Jeg og min samboer hadde en hyggelig tur til pompei. Virkelig spennende å se utgravingene etter volkanen.

Dato for opplevelse: november 2018
1  Takk, Willy M
Anmeldt 21. august 2019

Først, parkering går greit, men det er mye dealing.. "Parker her, gratis om du spiser hos oss etterpå". Etterpå blir du kjapt sluset inn på dårlige restauranter med stive priser. Ta heller med noe å bite i, samt noe å drikke på, i sekken. Så kan man nyte god mat et annet sted. Det var utrolig varmt da vi var der nå, og godt å ha med noe eget. Beregn også mye mer tid enn du tror, tar tid med billetter om du ikke har forhånds-reservert. Når man endelig er "innenfor", så går også tiden kjapt. Vi hadde ikke hele dagen, og angret litt på at vi ikke har guide. Det er ikke så lett å orientere seg på så stort område, så her ville vi ha valgt guide ved neste besøk. Imponerende mye å se, mye historie, og svært fascinerende det man får med seg. Anbefales.

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, Mona J
Anmeldt 4. august 2019 via mobile enheter

Samtidig som Colosseum var under oppbygging brøt vulkanen Vesuv ut i år 79. Den Romerske befolkning var en utrolig intelligent og ressurssterk befolkning og verdsatte og hadde tilgang på mange av våre moderne goder som varmtvann, shopping, sommerferie, salg, aircondition etc., dog noe mer primitiv standard. Imponerende å se hva som står igjen av denne landsbyen fra år 79. Til og med teateret, enkelte villaer og bordellet for å nevne noe står inntakt med veggmalerier, spa-avdelinger med mer. En utrolig opplevelse!

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, 209vegardh
Anmeldt 19. juli 2019

Et stort område med vel regulerte gater og bygninger. Åpne plasser og amfier. Meget imponerende for en så gammel by.
Det var en meget varm dag, så hvis en kan velge; ta turen på et tidspunkt med lavere temperatur.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, 833alfredd
Anmeldt 26. juni 2019

De fleste av oss har hørt/lært historien og derfor er dette et must å få med seg når man er i området.
Dimensjonene over katastrofen blir større når man ser størrelsen på byen som ble lagt i ruiner.
Selve utgravingen og gjennreisingen som er gjort på en god del av strukturene er gjort tilgjengelig på en fortreffelig måte.
NB. Når man kjøper billett i inngangen får man med kart over området, så de meget aktive gateselgerne på utsiden er bare og overse.

Dato for opplevelse: juni 2019
2  Takk, 197nor