Anmeldt 8. juli 2017 via mobile enheter

Vi kom hit for å oppleve Cingue Terre tett på og det fikk vi. Hotel Baia er et lite hotel som ligger helt nede ved stranden i Monterosso og har egen del av stranda med solstoler på Italiensk vis. Vi fikk et dobbeltrom med egen balkong som hadde en fantastisk oversikt over livet i Monterosso. Hotellet ligger ikke i gamlebyen, men i den mer yngre delen av Monterosso knyttet til stranden. Hotellet er fantastisk, bevertningen er hyggelig og det var ingenting å klage på

Et par advarsler

Det er ikke heis for personer på hotellet så de som ikke er god til å gå trapp kan bli litt svette.

Noe bråkete å ligge mot gaten for dem som er sarte på slikt. Søppeltømming klokken 3 på natten for eksempelhjalp å ha igjen vinduene

Ellers ikke noe å utsette på for noen som ønsker å komme Cingue Terre på nært hold og oppleve Italia som badeby.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, knutatleh
Anmeldt 3. januar 2017

Vi bodde 4 par på hotellet, 2 par bodde på baksiden av hotellet og 2 par bodde på fremsiden, med balkong (lurt for de å bo der da de røykte) Hotellet var enkelt, men vi hadde det helt flott. Enkel frokost, men vi spiste den ute hver morgen. OG før frokost var vi å bada i Middelhavet, som ligger rett utenforbi. Rommene var helt greie, med det vi trenger. Togstasjon rett nedi gata, og gamlebyen en liten spasertur unna. Vi bodde her under hele oppholdet - tilsammen 5 netter.

Romtips: Beste utsikt er selvsagt på fremsiden - da ser du havet - stranden, gateliv osv - men kan selvsagt oppleve støy på kveldstid.
Dato for oppholdet: september 2016
1  Takk, hardangj
Anmeldt 12. september 2016 via mobile enheter

4 par har nå bodd på dette hotellet fra onsdag til mandag i september 2016. Og vi har hatt det vidunderlig. Valgte å bo alle nettene på dette hotellet, slik at vi kunne spasere de turene vi ville, for å ta toget tilbake på ettermiddagen/kvelden. Togstasjonen ligger i samme gate som hotellet, omlag 100 snaue meter å gå. Rommene var helt ok for oss. Hotellet lå 100 % sentralt. Frokost ble inntatt utendørs på fortauet, med bølgeskvulp på ene siden og turister/italienere på andre siden og av og til en italiensk artig mopedbil. Enkel frokost, men smakte fortreffelig. Blide hotellverter....

Dato for oppholdet: september 2016
Takk, Anneferieglad
Anmeldt 14. juli 2016 via mobile enheter

Veldig koselig familiedrevet hotell langs strandpromenaden i Monterosso. Alle på hotellet var alltid blide og imøtekommende. Nyoppussede rom, noen også m balkong og det flotteste utsikten over sjøen. Rent og pent, store gode rene håndklær hver dag. Det eneste som gjør at de ikke får toppscore er de harde sengene og putene, kunne fin lagt en litt god overmadrass på sengene og de hadde vært så mye bedre.

Dato for oppholdet: juli 2016
1  Takk, UnniLL
Anmeldt 10. juni 2014

Hotellet ligger bare noen få meter fra en lang sandstrand, og knapt 100 m fra jernbanestasjonen. Bodde på et av rommene i øverste (3.) etasje, med balkong på alle rom og utsikt mot havet. Flott! Reklamerte med aircondition, men ikke mulig å justere denne på rommet. Vi hadde balkongdøra åpen om natta og hørte på bølgene. Ikke noe støy fra gata etter ca 23, men noe støy fra ca 8 om morgenen fra strandområdet. Med tynne dyner var det god nok avkjøling. Madrassene kunne vært mykere.

Stort rom og fint bad. Eneste minus at trådløst nett kun fungerte nede i resepsjonen. Bra frokost, selv om utvalget av pålegg ikke var det store (men veldig god skinke). Ikke brød, kun rundstykker og croissanter. Betjeningen hadde vi ikke noe å utsette på, kanskje litt treg med å fylle på under frokosten.

Romtips: Rommene i øverste etasje (3.) er alle utstyrt med balkong, ellers maks annethvert rom. Disse rommene er trolig også de største (og dyreste). Anbefaler å betale ekstra for havutsikt.
Dato for oppholdet: juni 2014
2  Takk, toraptus