Åpen i dag: 11:00 - 13:00, 15:00 - 18:00
Bestill på forhånd

Ulike måter å oppleve Catacombe dei Cappuccini på
Anmeldt 13. september 2016

I dette museet går du forbi rekke på rekke med døde kropper i ulik forfatning, fra skjeletter til mennesker med hud og hår. De er så nærme deg at du kan berøre dem. Vi, to voksne og en 12-åring, besøkte Cappucicini-katakombene en varm julidag. Det var svalt og kjølig å komme inn dit. Oppholdet gjorde vi unna på litt over en halv time. Museet har siesta, så sjekk åpningstidene. Dette er et spennende museum for voksne og store barn. Anbefales!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Cecilie B
Anmeldt 28. mai 2016

Her var det korridorer på korridorer med døde mennesker. Noen var bare skjeletter, mens mesteparten hadde enda hud. Noen av dem ganske skremmende

Dato for opplevelse: mai 2016
Takk, lisesta68
Anmeldt 20. september 2015 via mobile enheter

En sterk, interessant opplevelse. Sitter igjen med et stort inntrykk og er veldig glad vi tok turen fra Taormina hit på dagstur. En stor drøm gikk i oppfyllelse.

Dato for opplevelse: september 2015
Takk, Isabelle H
Anmeldt 24. oktober 2014 via mobile enheter

Ikke for hvem som helst å gå inn hit. Man går ned i kjelleren og møter lik på lik i alle variasjoner, med klær som om de var levende. Enkelte ser skremmende levende ut, nesten som de sover. Ikke bare den lille berømte jenten men også mange av de andre. Mange skjebner her, mange barn. Mange har dødsdato og grunnen til at de døde markert med skilt. Veldig spesielt,anbefales for voksne.

Takk, 299geir_
Anmeldt 30. mai 2013

Det var fasinerende å gå langs disse kraniene og det var en litt bisarr opplevelse. Lyset kom inn fra taket og det var en egen stemning å vandre gjennom disse katakombene. De kariene som hadde hette var jomfruer.

Takk, Hans008