Ulike måter å oppleve Museum Het Rembrandthuis (Rembrandts Hus) på
Anmeldt 13. desember 2017

Møt Rembrandt i hans eget hjem, bevart og rekonstruert slik det engang var. Du kan overvære demonstrasjon av trykkteknikk og fremstilling av malefarger, noe som gir en unik innsikt i malerens virke. Dyktige og interessante fagfolk formidler kunnskap om tidas malekunst generelt og Rembrandt spesielt. Museet har også ny fløy med utstillinger og rikholdig museumsbutikk. Å oppholde seg i Rembrandts rom hvor han levde og malte gir en helt spesiell forståelse av ham og tiden han levde i.

Dato for opplevelse: november 2017
Takk, Hanne Liv A
Anmeldt 15. juli 2017 via mobile enheter

Veldig artig og se hvor og hvordan Rembrandt bodde. Historien om hvordan malerier ble til og hvordan malingen ble til tilberedt. Verdt et besøk

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Sommer63
Anmeldt 10. august 2015

Interessant lite museum, like mye for det innblikket de fysiske rammene gir i 1600-tallets byarkitektur, som for koblingen til Rembrandt. Fin museumsbutikk også.

Dato for opplevelse: september 2014
Takk, Stylegar
Anmeldt 24. juni 2015

Vi hadde ikke lest oss opp godt nok på forhånd, forventet derfor et normalt museum, altså tabbe fra vår side.
Etter min mening var inngangsprisen dyr i forhold til innholdet, men dette er en turistattraksjon så det var ikke uventet. Man får se seg om i Rembrandts tidligere hus med opprinnelig interiør og historie, det anbefales å benytte seg av gratis høretelefoner med guiding/info om bilder for å få noe særlig ut av besøket. For meg som ikke er spesielt kunstinteresserte var det kjekt å se på maleriene og høre litt om teknikkene til kunstneren, men utover det fikk eg lite ut av opplevelsen. Har man derimot litt kunnskap om Rembrandt og kunst generelt, er nok dette en veldig kjekk tur i historien. Positivt at det er en workshop i øverste etasje der barn og voksne kan leke litt med kreativiteten, men dette er bare på faste tidspunkter og et begrenset antall deltagere.
Alt i alt en fin attraksjon, men er du bare ute etter en tilfeldig kulturell/kunstnerisk opplevelse, kan du like gjerne finne noe billigere.

Dato for opplevelse: juni 2015
1  Takk, silkna
Anmeldt 15. august 2013

Dette er huset som kunstneren bodde i en periode av sitt liv, møblert og utstyrt med ting som kunstneren omga seg med. Rarietetsrommet er fantastisk, mn også besøksrommene. Dessuten er det kontunuerlig demonstrasjon av trykketeknikken som Rembrandt benyttet seg av. Spennende for alle. Den moderne delen av museet har utstilling av Rembrandts egne trykk, og som regel en midlertidig utstilling i samme genre. Et museum det er verd å besøke.

Dato for opplevelse: juli 2013
1  Takk, einars826