Ulike måter å oppleve Cantillon Brewery på
Anmeldt 24. februar 2018 via mobile enheter

Liker å besøke lokale bryggerier dersom det er anledning for det. Cantillon var et relativt lite, men tradisjonsrikt og familiedrevet bryggeri. Selve bryggeriet ligger en behagelig spasertur fra Grand Place. Hyggelige og kunnskapsrike ansatte! Er man i Brussel og setter pris på godt øl er Cantillon absolutt verdt et besøk!

Dato for opplevelse: februar 2018
Takk, Oeyvind1985
Anmeldt 11. desember 2016 via mobile enheter

Utrolig interessant å besøke dette ærverdige bryggeriet som fortsatt brygger etter gamle metoden. Ligger ca 20 gange fra grand place. Bryggeriet er ikke stort og tilbyr selvguidet tur. Veldig interessant om du ikke har sett lignende før. For min del er shoppen mest spennnede og smakingen etter turen. Anbefales om du vil vite mer om brygging og ikke minst geuze/Lambik.

Dato for opplevelse: desember 2016
Takk, oysteinwestern
Anmeldt 4. oktober 2016 via mobile enheter

Moro å få se på nært hold hvordan tradisjonelt lambicøl blir produsert. Vi ble møtt av en meget hyggelig mann som fortalte oss om hvordan rundturen på bryggeriet foregår. Meget synd at vi etter første stopp å rundturen kun måtte lese oss frem til informasjon om det vi så i det lille heftet vi fikk utdelt. Hadde nok fått større utbytte om bryggeriet hadde guidede turer. Flott med to smaksprøver etter endt rundtur.

Dato for opplevelse: oktober 2016
Takk, Bjorbjor
Anmeldt 14. november 2013

Artig å kjenne atomsfæren i et Lambic-bryggeri. Var på omvisning en lørdag der de brygget lambic-øl slik at publikum kunne se selv. Vanligvis brygges det kun på tirsdager og torsdager i vinterhalvåret (slik jeg forsto det). Synes egentlig at lambic-øl smaker grusomt, men det er artig å se gjæringskaret og sammenligne med hvordan prosessen er i forhold til vanlig ale. Her blir ølet mesket som på tidlig 1900-tallet.

Dato for opplevelse: november 2013
4  Takk, Sumsar
Anmeldt 3. juli 2013

Du kan ikke ha vært i Brussel uten å ha tatt turen innom Cantillon. Her kan du få guidet tur (forholdsvis billig) eller guide deg selv rundt og se hvordan ekte øl lages. Etter turen får du smake på noe av det beste ølet du noensinne får smake. Rett og slett en opplevelse du ikke kan være foruten!

Dato for opplevelse: juni 2013
1  Takk, aw2741