Ulike måter å oppleve St. Georges Slott (Castelo de Sao Jorge) på
Anmeldt 24. juli 2019 via mobile enheter

Vi dro opp hit som en del av det å bli kjent med Lisboa. Det var gøy for barna å klatre opp på murene og se seg rundt, men borgen i seg er ikke spesielt spektakulær. Utsikten, derimot, er veldig fin. Vi valgte å stå i kø i 40 minutter for å besøke camera obscura inne i borgen, men det var en relativt kjedelig opplevelse for både voksne og barn - og det virket også som om guiden var ganske lei. Mulig det er dumt å velge siste presentasjon på dagen.

Vi ble frastjålet et veskekosedyr da vi var ved borgen, og da vi gikk tilbake for å lete (hadde vært ute under en time), var det et underlig styr for å få lov å komme inn igjen og lete. Vaktene oppfører seg som om de vokter Fort Knox.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, ReiseHanna
Anmeldt 16. juli 2019 via mobile enheter

Flott utsikt og en idyllisk plass. Mye mennesker i hele området. Selve borgen var ikke veldig severdig, men som sagt god utsikt til alle kanter av Lisboa. En kunne vandre rundt på toppen av murene. Det var en cafe på området hvor utvalget ikke var spesielt bra. Er du ikke ute etter utsikt, dropp dette besøket.

Dato for opplevelse: april 2019
Takk, toreb34
Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Slottet/borgen ligger på en høyde med en fantastisk utsikt over Lisboa. Gå opp fra sentrum eller sitt på en «tuck tuck» opp. Flott å vandre rundt omkring på borgen som er fra først på 1000-tallet, enten for deg selv eller med guide. Museum og kafe er det her også. Vel verd et besøk, men været bør være bra også for utsiktens del.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, torgeirvollset
Anmeldt 5. mai 2019 via mobile enheter

Helt fantastisk! Sett av minst 1,5 timer til å vandre rundt på borgen. Det er utelukkende ute og dette er en fineværsaktivitet. Fantastisk panorama over hele Lisboa. Kafé med byens beste utsikt. Flotte fasaner inne i borggården. Anbefales, men kom tidlig. Helst kl 10 for å unngå kø.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, SveinTheTraveller
Anmeldt 11. januar 2019 via mobile enheter

Ligger på toppen av en ås med fin utsikt over Lisboa. En fin tur med trapper og bratte bakker for å nå toppen. Ha på gode sko.
Helt greit slott/borg men inngangsbillett er litt stivt i forhold andre steder som har tilsvarende opplevelse.
Kanskje ikke et sted jeg vil besøke igjen på neste stopp i Lisboa.

Dato for opplevelse: januar 2019
Takk, aleandrab