“Romantisk middag”

20:00
Vurdert som nr. 116 av 836 Restauranter i Funchal
Kjøkken: Portugisisk
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Lunsj, Sent på kvelden, Frokost, Middag, Levering, Reservasjoner
Anmeldt 27. oktober 2018 via mobile enheter

Meget god mat. God service fra mange flotte hyggelig servitører. Anbefaler special meny, tre retter ble til syv. God atmosfære. Rimelig pris.

Takk, 948geirl

Anmeldt 31. januar 2018 via mobile enheter

Vi ble hentet av restaurantens sjåfør i en Austin 1932 modell. Det var en morsom opplevelse og vi fikk også en ekstra tur før vi nådde restauranten do Forte for et herlig måltid. Vi hadde store forventinger.

Maten vi fikk servert var i særklasse det beste til nå på Madeira. Fiskeretten, den nasjonale retten, tilsvarende Espada, smakte fortreffelig. Vi tok menyen som inneholdt en vinpakke. Den var utsøkt, både av det vi kunne velge fra menyen og vinen som hørte til pakken. Vi ble servert god mat og drikke av en svært oppmerksom servitør. I restauranten var opplevelsen svært behagelig med fin atmosfære, til tross for flere regnskyll som trommet på taket på ute-restauranten.

Returen tilbake til hotellet ble en lystig tur med den eminente sjåføren i Austin fra 1932. Man får lyst å vende tilbake.

Dato for besøk: januar 2018
Takk, 222lasseh
RestDoForte, Gerente de relações com clientes på Restaurante Do Forte, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. februar 2018

Dear Guest,

We would like to thank you for your visit and having the time to write this review.
We do work hard to assure that all of our guests have a memorable meal and that everything from the food, service and ambiance need to be just right.
We hope to see you soon in your next visit. Thank you for your preference.

Best Regards

Team Restaurante do Forte

Anmeldt 17. desember 2017 via mobile enheter

Hadde bestilt en "romantisk pakke" allerede endel måneder i forveien. Kvelden begynte med at vi ble hentet i en gammel Austin 31-modell. Egentlig var det en kabriolet, men pga litt utrygt vær var taket på. Siden hotellet vårt var rimelig nærme restauranten ble vi tilbudt en sightseeing - tur i Funchal sentrum. Sjåføren var bare utrolig hyggelig og morsom og det ble en fantastisk opplevelse. Turen endte på Restaurante Do Forte som er et gammelt fort. Vi ble vist opp på taket der vi fikk musserende vin og jordbær dyppet i sjokolade og fikk nyte utsikten. Når vi følte for det gikk vi ned i restauranten der et bord med rød duk og roseblader strødd utover ventet på oss. Der fikk vi en fantastisk meny med drikke til. Det ble vel rundt seks retter. Og de var rause med vin til hovedretten. Servicen var utrolig god og hele kvelden ble magisk. Og det hele kostet ikke mer enn kun en hovedrett og en vanlig flaske vin på deling ville kostet i Norge.

Dato for besøk: november 2017
Takk, mortenh259
RestDoForte, Gestor de Relações Públicas på Restaurante Do Forte, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. januar 2018

Dear Guest

We wish to express our gratitude for having the time to write this lovely review.
The team are very pleased to know that you have enjoyed your evening to the fullest.
We do work hard to achieve a very high standard and offer at the same time a wonderful dining experience to all of our guests that visit us.

Thank you for having us in such a high regard and we look forward in seeing you again soon.

Do Forte Team

Anmeldt 19. november 2017

Forventningene var høye. Fabelaktig risotto med reker og asparges til forrett. Flott at den kunne velges til forrett og ikke bare som hovedrett. Det var kveldens beste rett.
Lammecarreten var litt mye stekt, ba om medium/rare og fikk nesten helt stekt. Helt OK, mørt og fint kjøtt og godt tilbehør, men lite kjøtt på de fire bena syntes bordkavaleren.
Deilig med mellomsorbet, og pasjonsfruktsuffleten var nydelig. Bra konsept til 42,50E, og vinene er bedre enn hos Criss’place

Dato for besøk: november 2017
Takk, Iise52

Dear Guest

Do Forte Team

Anmeldt 5. august 2017 via mobile enheter

Vi har vært på Madeira fem ganger, og denne restauranten er "et must" under hvert besøk. Denne gangen var vi ikke like tilfreds som før. Maten er upåklagelig, svært lekkert anrettet og meget god.
Men betjeningen holdt ikke samme nivå som før, og det trekker ned. Det ble litt for tjomslig og uformelt, noe som passet dårlig med hvor lekker og smakfull maten var.
Og så har de bygget om en del av restauranten, en fornying som ikke passer det gamle fortet i det hele tatt. Helt kvasi! Riksantikvaren i Norge hadde garantert ikke godkjent en slik horribel ombygging!

Dato for besøk: juli 2017
1  Takk, Jodex51

Dear Guest,

We hope to see you soon in your next visit. Thank you for your preference.

Best Regards

Team Restaurante do Forte

Reisende som så på Restaurante Do Forte, så også på

Har du vært i Restaurante Do Forte? Del dine erfaringer!