Anmeldt 21. februar 2018

Porto Santa maria er et hotell der flesteparten av gjestene er over 50.
Betjeningen er helt fantastiske, rent og pent over alt. Fin spa avdeling.
Beliggenheten er helt fantastisk med utsikt over havnen der cruisebåtene kommer og går, samt at det er bare et lite steinkast til gamlebyen. Anbefaller sterk å bestille med havutsikt da noen rom kan ha sterkt redusert utsikt.

Romtips: Bestill med havutsikt. Betjeningen er hjelpsomme hvis man vil bytte rom.
Dato for oppholdet: februar 2018
Takk, Jansvi
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. februar 2018

Good afternoon,
Thank you for your comments and we hope to be able to see you again in the near future.
Regards,

Anmeldt 17. desember 2017 via mobile enheter

Bodde på dette hotellet en uke i november. Var nok uheldig med været for det var ikke en dag uten at det var en regnbyge eller flere - dermed var det også lite sol og sjans for solbading. Fin temp på et par og the grader. Hadde oppgradert rom til "seaview". Uteplassen foran rommet stod imidlertid 90 grader mot sjøen, så det som var utsikten var terrassen foran og de balkongene som var på andre siden av anlegget. Om du strakk hals og vridde hodet kunne du se noe sjø. Ikke noe "seaview" som vi legger i ordet akkurat. Rommet var stort og greit og badet likeså. God rengjøring. Frokost ok - men ikke mer. Lite frukt/grønnsaker. Rart i et så frodig område. Tydeligvis et hotell som satset på den eldre garde - vi i midten av 50-årene følte oss rimelig unge. Uteområdet var fint - men de som hadde prøvd bassengene var ikke så fornøyd med at det var så grunt (1.10). Personellet var hyggelig men ingen som utmerket seg. Var til spa-behandling - selv om lokalene totalt sett ikke var luksuriøse var behandlingen helt topp.
Den store forsen med hotellet var uten tvil beliggenheten tett med gamlebyen og restauranter. Hadde nok blitt et par kvelder til på rommet om ikke det var så tett på restauranttilbudet.
Kommer gjerne tilbake til Funchal. Kanskje til en annen tid på året da det er mer stabilt vær. Og da blir det nok på et annet hotell.

Dato for oppholdet: november 2017
Takk, mortenh259
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. desember 2017

Dear Guest,
I appreciate your comments and regret to hear that we did not meet your expectations. We shall analyse closely the points you have mentioned.
We hope you will visit one of our group’s hotels again in the future

Anmeldt 22. juli 2017

Først vil jeg si at dette hotellet er bra, og på mange måter også veldig bra. Imidlertid er det noen ting man må være klar over før man velger dette hotellet. Jeg har gitt det en 3-er, men det er litt på basis av at jeg tror målgruppen nok vil gi 4-5, for meg er det kanskje nærmere en 2-er. Andre har skrevet om det som er positivt, her har jeg valgt å trekke fram det jeg hadde ønsket jeg visste før vi valgte dette hotellet.

1. Ikke velg dette hotellet hvis du er under 65, eller hvis du ikke trives med å bo på et gamlehjem. Så godt som alle gjestene er pensjonister. De blir tatt godt vare på av personalet, men det blir litt beklemmende å være 20 år yngre enn de nest yngste...

2. Rommene er røykfrie i teorien. Men det er klart at når mange av gjestene sitter på balkongen i 12 timer med skyvedøren åpen og kjederøyker så setter lukta seg i rommet også.

3. Støy. Gjestene lager ikke mye bråk, men hotellets kjøkkenvifte har utblåsning mot mange av rommene. Den går fra 6.30 til 22.30. Vi hadde rom med "sea view", men hadde egentlig mer mot hagen. Be om rom som peker rett ut. Ikke velg rom mot cruisehavnen uten at du vet at det er av rommene nærmest stranden, hvis ikke får du byens uteliggere og restaurantstøy rett inn.

4. Svømmebasseng. Svømmebassenget er en vits. 1.10 dybde og alt for lite. Men det passer sikkert for hovedklientellet.

5. "Hospitality", Vel... safe koster ekstra, kun stamgjester får te/kaffe på rommet og litt dårlig kjemi blant servitørene merkes. I tillegg syns jeg at rengjøring av rommene var tilfeldig og ofte kom langt ut på ettermiddagen. Flere ganger var ikke rommet rengjort før 15.30, og det selv om vi hadde hengt opp skilt om at vi ønsket rengjøring. Det var liten vilje i resepsjonen til å gjøre noe med dette.

6. Oppgradering/oppussing. Jeg skulle tro at juli var tett på høysesong, men øyensynlig ikke. Vi har blitt vekket av borring, snekring og annet flere dager. Ettermiddagene har rommet vært fullt av malingslukt.

I sum, er du 65+, ønsker å bo sentralt i stort rom er dette absolutt verdt å tenke på. Andre bør vurdere andre alternativer.

Dato for oppholdet: juli 2017
2  Takk, Bård L
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2017

Dear Guest,
We shall analyse closely the points you have mentioned.
We hope you will visit one of our group’s hotels again in the future.

Anmeldt 19. oktober 2016

Porto Santa Maria er et perfekt valg for et opphold i Funchal. Hotellet ligger sentralt til i gamlebyen. Restauranter, barer og butikker ligger på rekke og rad, rett utenfor inngangsdøren. Uten at dette virker forstyrrende, da hotellet er godt isolert. Alle hotellets ansatte vi kom i kontakt med, var profesjonelle, smilende og hyggelige. Jeg vil spesielt trekke frem Maria Trindade, i resepsjonen. Et fantastisk nydelig og serviceinnstilt menneske! Rommene var rene og delikate, med kjøleskap og kokemuligheter. Uteområdene var rene og velholdte, godt utført av hotellets smilende gartner. Frokosten var flott, med veldig godt utvalg. Jeg reiser mye, og savner ofte grønnsaker til frokosten. Her blir det servert både varm og kald mat, frukt, grønnsaker og et stort utvalg av annet pålegg. Hotellet er kun for voksne, så gjennomsnittsalderen er ganske høy. Er du ute etter fest og moro, velger du et annet hotell eller går på en av de nærliggende barene. For alle andre, er dette et godt valg. Jeg kommer garantert tilbake. Det eneste som trekker ned, er betaling for safen på rommet (€ 1,50 pr. dag). Det er bare irriterende.

Romtips: Velg rom med havutsikt.
Dato for oppholdet: oktober 2016
  • Reisetype: Reiste med venner
1  Takk, 766hilder
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. oktober 2016

Dear Guest,
Thank you for your kind review, I’m delighted to hear that you enjoyed your stay in Madeira, our hotel and especially the service offered by our staff, they do their best to deliver the best service to all our guests. Maria is a much appreciated member of our staff and most dedicated to our guests.
I’m looking forward to the pleasure of welcoming you back

Anmeldt 18. oktober 2016 via mobile enheter

Ett fantastisk koselig og sentralt hotell. Her kommer jeg svært gjerne tilbake. Godt isolert så det er stille og rolig.Hyggelig betjening. Ikke mange skrittene til taubane og stort utvalg av restauranter.

Dato for oppholdet: oktober 2016
Takk, berit159

Dear Guest,
Thank you for your review, I’m glad to learn that you enjoyed Madeira , our facilities and service.
I hope to welcome you back in a near future