Gratis avbestilling frem til 24.06.21
SPAR USD 25
Expedia.comUSD 162
Official HotelUSD 163
Anmeldt 12. desember 2018

Veldig fornøyd med valg av dette bostedet. Nydelig hotell med hyggelig personale. Stille og rolig, men allikevel sentralt. Enden av strandpromenaden på ene siden og rett ut i gamlebyen på den andre.
Gode senger, god frokost, flott takterrasse. Hit reiser jeg gjerne tilbake

Dato for oppholdet: november 2018
Takk, toneabelona
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. desember 2018

Dear Guest,
We would like to thank you for the time you spent giving us your opinion of your experience at our hotel. We are very pleased to hear that you had a pleasant stay with us. We hope to see you again soon.
Best regards,

Anmeldt 15. juni 2018

Dette er hotellet uten barn. Vi er fire glade reisevante venner som var her fra 6.-13.juni 18. Vi er fra 61-71 år, og vi er helt klart målgruppa for dette hotellet. Storkoste oss! Store, rene rom med et lite tekjøkken. Vi hadde bestilt rom med havutsikt og det anbefales sterkt. Hyggelig personale og veldig bra frokost. Spiste middag på hotellet en kveld og den var også veldig bra. Lekker bar med levende musikk. Vi opplevde nok musikken som litt høy noen ganger. Hotellet ligger ved havet og tvers over gata ligger gamlebyen. Takterrassen var superfin, anbefales. Bassenget på bakkenivå kunne vært større og
dypere, men var helt ok. Safen på rommet var gratis, mot betaling tidligere.Undertegnede har vært på Madeira syv ganger siden1998 og bodd forskjellige steder i området, også på Lido, men dette var helt klart det beste hotellet til nå. Kommer gjerne tilbake hit.

Romtips: Havutsikt og gjerne 2.etage.
Dato for oppholdet: juni 2018
  • Reisetype: Reiste med venner
Takk, oddny2015
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juni 2018

Best regards,

Anmeldt 21. februar 2018

Porto Santa maria er et hotell der flesteparten av gjestene er over 50.
Betjeningen er helt fantastiske, rent og pent over alt. Fin spa avdeling.
Beliggenheten er helt fantastisk med utsikt over havnen der cruisebåtene kommer og går, samt at det er bare et lite steinkast til gamlebyen. Anbefaller sterk å bestille med havutsikt da noen rom kan ha sterkt redusert utsikt.

Romtips: Bestill med havutsikt. Betjeningen er hjelpsomme hvis man vil bytte rom.
Dato for oppholdet: februar 2018
Takk, Jansvi
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. februar 2018

Good afternoon,
Thank you for your comments and we hope to be able to see you again in the near future.
Regards,

Anmeldt 17. desember 2017 via mobile enheter

Bodde på dette hotellet en uke i november. Var nok uheldig med været for det var ikke en dag uten at det var en regnbyge eller flere - dermed var det også lite sol og sjans for solbading. Fin temp på et par og the grader. Hadde oppgradert rom til "seaview". Uteplassen foran rommet stod imidlertid 90 grader mot sjøen, så det som var utsikten var terrassen foran og de balkongene som var på andre siden av anlegget. Om du strakk hals og vridde hodet kunne du se noe sjø. Ikke noe "seaview" som vi legger i ordet akkurat. Rommet var stort og greit og badet likeså. God rengjøring. Frokost ok - men ikke mer. Lite frukt/grønnsaker. Rart i et så frodig område. Tydeligvis et hotell som satset på den eldre garde - vi i midten av 50-årene følte oss rimelig unge. Uteområdet var fint - men de som hadde prøvd bassengene var ikke så fornøyd med at det var så grunt (1.10). Personellet var hyggelig men ingen som utmerket seg. Var til spa-behandling - selv om lokalene totalt sett ikke var luksuriøse var behandlingen helt topp.
Den store forsen med hotellet var uten tvil beliggenheten tett med gamlebyen og restauranter. Hadde nok blitt et par kvelder til på rommet om ikke det var så tett på restauranttilbudet.
Kommer gjerne tilbake til Funchal. Kanskje til en annen tid på året da det er mer stabilt vær. Og da blir det nok på et annet hotell.

Dato for oppholdet: november 2017
Takk, mortenh259
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. desember 2017

Dear Guest,
I appreciate your comments and regret to hear that we did not meet your expectations. We shall analyse closely the points you have mentioned.
We hope you will visit one of our group’s hotels again in the future
Yours Truly

Anmeldt 22. juli 2017

Først vil jeg si at dette hotellet er bra, og på mange måter også veldig bra. Imidlertid er det noen ting man må være klar over før man velger dette hotellet. Jeg har gitt det en 3-er, men det er litt på basis av at jeg tror målgruppen nok vil gi 4-5, for meg er det kanskje nærmere en 2-er. Andre har skrevet om det som er positivt, her har jeg valgt å trekke fram det jeg hadde ønsket jeg visste før vi valgte dette hotellet.

1. Ikke velg dette hotellet hvis du er under 65, eller hvis du ikke trives med å bo på et gamlehjem. Så godt som alle gjestene er pensjonister. De blir tatt godt vare på av personalet, men det blir litt beklemmende å være 20 år yngre enn de nest yngste...

2. Rommene er røykfrie i teorien. Men det er klart at når mange av gjestene sitter på balkongen i 12 timer med skyvedøren åpen og kjederøyker så setter lukta seg i rommet også.

3. Støy. Gjestene lager ikke mye bråk, men hotellets kjøkkenvifte har utblåsning mot mange av rommene. Den går fra 6.30 til 22.30. Vi hadde rom med "sea view", men hadde egentlig mer mot hagen. Be om rom som peker rett ut. Ikke velg rom mot cruisehavnen uten at du vet at det er av rommene nærmest stranden, hvis ikke får du byens uteliggere og restaurantstøy rett inn.

4. Svømmebasseng. Svømmebassenget er en vits. 1.10 dybde og alt for lite. Men det passer sikkert for hovedklientellet.

5. "Hospitality", Vel... safe koster ekstra, kun stamgjester får te/kaffe på rommet og litt dårlig kjemi blant servitørene merkes. I tillegg syns jeg at rengjøring av rommene var tilfeldig og ofte kom langt ut på ettermiddagen. Flere ganger var ikke rommet rengjort før 15.30, og det selv om vi hadde hengt opp skilt om at vi ønsket rengjøring. Det var liten vilje i resepsjonen til å gjøre noe med dette.

6. Oppgradering/oppussing. Jeg skulle tro at juli var tett på høysesong, men øyensynlig ikke. Vi har blitt vekket av borring, snekring og annet flere dager. Ettermiddagene har rommet vært fullt av malingslukt.

I sum, er du 65+, ønsker å bo sentralt i stort rom er dette absolutt verdt å tenke på. Andre bør vurdere andre alternativer.

Dato for oppholdet: juli 2017
2  Takk, Bali6812
Carla_Bacanhim, General Manager på Porto Santa Maria Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2017

Dear Guest,
We shall analyse closely the points you have mentioned.
We hope you will visit one of our group’s hotels again in the future.
Yours Truly