Ulike måter å oppleve Blandy's Wine Lodge på
Anmeldt 7. juli 2018

Museet ligger sentralt til i Funchal. De tilbyr kun guidede turer. Guiden var dyktig, men var ikke helt stødig i engelsk. Det hun manglet med hensyn til språkkunnskaper, tok hun igjen på sjarm og entusiasme. Synes vi fikk en grei innføring i produksjonen av Madeiravin. Museet holder til i noen flotte bygninger som er verdt et besøk i seg selv. Omvisningen tok en halv time og etterpå var det en liten smaksprøve.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, abcveien
Anmeldt 1. juli 2018 via mobile enheter

Deltok på smaking av madeiravin arrangert av solia reisearrangør.
Fine lokaler, hyggelig personale!
Man får gjøre seg opp sin egen mening om produktet, men utvalget er stort og spenner fra «vanlig» til «svært eksklusivt».
Stort pluss at man kan smake før man kjøper (prisen for prøve trekkes fra dersom man kjøper), og at man kan kjøpe over disk og hente i utsalg på flyplass ved hjemreise!

Dato for opplevelse: juni 2018
1  Takk, iHarnisk
Anmeldt 29. januar 2018

Interessant omvisning med dyktig guide som snakket akkurat passe mye. Skulle gjerne hatt en grundigere presentasjon av de to vinene vi fikk smake.

Dato for opplevelse: januar 2018
Takk, Svein T
Anmeldt 19. februar 2017

Interessant å besøke et musum som handler om madeiravinproduksjon, men forøvrig var det vel målet å selge madeiravin til turistene.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, Inger B
Anmeldt 15. februar 2017 via mobile enheter

Veldig flink guide, engelskspråklig for vår gruppe på ca ti personer. Interessant historie om både Madeira og utviklingen av vinen med samme navn. Druesorter, dyrking og vinproduksjon opp gjennom tidene. Prøvesmaking til slutt, med muligheter for å kjøpe vin. Anbefales

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, hegeegners