Ulike måter å oppleve Pico do Arieiro på
Anmeldt 23. desember 2018

Så mange tar eigen bil hit. Omtrent som å eta karamell med papir på. Ta drosje frå Funchal kl 0630 - 0700, få med soloppgangen før turen går vidare. Pass på å ha varme klede, minusgrader før soloppgang, og Underwood-parets blå bok på Sunflower. Vi har sjølve gått alle rutene i tittelen ovafor — opptil fleire gonger — men det er ei stund sidan sist, 70 år og kneproteser mm. Veit ikkje om tunnelen gjennom Torres er opna att. Ruta over P.d.T. krev nokre 10000 kaloriar meir, og vegen vidare til Encumeada/Santana kan bli vel lang.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, ArneAslakson
Anmeldt 23. november 2018

Vi hadde leid bil så vi kjørte opp hit. Det var noe tåke så vi fikk ikke sett den flotte utsikten, men fikk med oss deler av denne på tur opp. Fant en geocache på toppen og turen var berget. Stedet har restaurant,toalett og en suvenir butikk.

Dato for opplevelse: november 2018
1  Takk, Lars Tore S
Anmeldt 13. september 2018 via mobile enheter

Vier fra Norge og trodde vi hadde sett det mest spektakulære av fjell. Der tok vi feil. Man mister nesten pusten over utsikten. Dette må oppleves.

Dato for opplevelse: september 2018
1  Takk, Journey214882
Anmeldt 22. juli 2018 via mobile enheter

Dette er noe alle som har mulighet burde oppleve Storslått natur. Det dufter blomster på 1800 meter moh! Det kan være skyet men her er en inne i skyene. Bokstavelig. Men plutselig klarner det opp. Fantastisk tur! Fjellsko en jakke på lur er lurt

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, jarlhognec
Anmeldt 3. juli 2018 via mobile enheter

Når det ikke er tåke, er dette et fantastisk utsiktspunkt. Utover utsikten, er det en OK kafé der oppe, samt en suvenirbutikk. Veien opp er smal og veldig bratt, men vel verdt å ta fatt på.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, abcveien