“God mat og god service”
Anmeldelse av Restaurante Goya

Kjøkken: Fransk, Internasjonalt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Anmeldt 30. januar 2019 via mobile enheter

Veldig god mat og veldig god service, vinene de satte til maten fungerte kjempefint. Blir så glad når man ikke er rett for å sette farge på maten! Vi hadde dagens ferske fisk til hovedrett og det var veldig velsmakende. Flott opplevelse og ikke noe å si på prisen.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, 911kristinm
Joana S, General Manager på Restaurante Goya, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. februar 2019

Anmeldt 24. november 2018

Her var alt på stell. Meget hyggelig betjening og veldig god mat. Det var en del nordmenn der når vi var der. Anbefales .

1  Takk, Perkristian
Joana S, General Manager på Restaurante Goya, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. november 2018

Anmeldt 8. oktober 2018 via mobile enheter

Fin resturant, trivelig lokale. Hyggelige og oppmerksome kelnere. Velsmakende mat. Priser helt innafor.

Takk, Karl S
Joana S, General Manager på Restaurante Goya, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. oktober 2018

Kjære kunde, :)

Restaaurante Goya
MICHELIN GUIDE 2018

P.S. From November 2018, we will have TWO evening with the "Divas Night - Musical Show": Tuesday & Thursday! :)

Anmeldt 8. juli 2018 via mobile enheter

Mat og presentasjon av denne er en kunstart, og alle deler er like viktige.

Omgivelsene, interiør, kokker og servitører, alt er med på å sette preg på maten-som tross alt er viktigst av alt når en går sulten på en restaurant.

Igjennom årene har samboeren min og jeg vært på mange steder som nesten har alt dette, men for å løfte det til et ekstra nivå trengs en person med visjoner om en helhet som gjenspeiles i lokalene.

Kall det gjerne en rød tråd, og denne restauranten har nettopp det.

Vår servitør for kvelden passet perfekt til å jobbe på dette særegne stedet, og selv om vi ikke ville ha valgt å bo i et lignende miljø med samme interiør som denne restauranten, forelsket vi oss i den pompøse og elegante, men samtidig upretensiøse stilen.

Så til mat og drikke.

Vi spiste foie gras og ravioli portobello med trøffel som forrett, lam og black pork cheek til hovedrett, og avsluttet med creme brule og Pavlova med sjokolade og bær til dessert.

Vi fikk anbefalt vin til måltidene, og servitøren traff etter vår smal perfekt. Det er litt tilfeldig når en servitør også treffer gjestene sin personlige smak, men det skjer oftere på kvalitets restauranter enn ellers, og her klaffet alt.

Foie graen var nydelig komponert med pistajsis og syltet sølvløk, jordbær og dyp sødmet sjy av akkurat passe salt kraft.

Raviolien ble servert med en nydelig rund og vell balansert saus på spinat som det var rikelig med godt smør i.

Trøffelen på toppen var lett ristet, og selv om den etter vår smak kanskje var litt for mye ristet, er dette bare en personlig referanse. Det var ypperlig komponert, smakfullt og stilfullt presentert.

Det er mye lam på menyen her, og la det være sagt med en gang. Lam er noe av det vanskeligste som finnes å steke perfekt etter kundens ønske. Teksturen gjør at lam kjennes ferdig stekt litt før den egentlig er det, men siden lam blir veldig fort tørt og kjedelig om set over stekes, er det å foretrekke at det blir litt for lite stekt fremfor overkokt.

Jeg ba om medium stekt, men fikk nærmere rå biff. Servitøren tilbød meg å steke den litt bedre, eller å erstatte den med noe nytt, noe jeg høflig avslo fordi jeg selv er kokk og vet at lam fort blir tørt når det etterstekes.

Om du som gjest opplever dette selv, la den hvile noen minutter på tallerkenen før du begynner å spise, fremfor å be om mer steking.

Mat er kunst, og det er ørsmå marginer i tilberedningen. Men jeg må si at den helhetlige komponeringen av smaker og råvarer viser at kokkene på dette stedet er i en klasse utenom det vanlige.

Servitørene følger opp på en ypperlig måte med sin kunnskap og vennlighet, men er ikke på noe tidspunkt påtatt.

Jeg kan ikke få rost dette stedet nok, og til det prisnivået som de har lagt seg på skal du lete lenge før du får mer valuta for pengene.

Er du på Madeira må du stikke innom her for et fantastisk måltid, og en flott opplevelse.

Jeg vil si rusen takk til de ansatte, og en ekstra takk til kokkene som helt tydelig legger masse arbeid og stolthet i å lage mat som overgår det selg jeg som kokk er vant til å spise.

Spis og nyt.

Mvh

Joachim

Dato for besøk: juli 2018
Takk, joachimu813
Joana S, General Manager på Restaurante Goya, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. juli 2018

Anmeldt 8. juli 2018 via mobile enheter

Vi er et par hvor den ene av oss er utdannet kokk, og vi er selvproklamerte «foodies» som mer enn gjerne legger igjen tusenlapper for en restaurantopplevelse når den virkelig treffer. Vi er kresne, og sjekker alltid Michelin når vi er ute på reise. Siden vi har hotell rett over gaten fra Goya, bestemte vi oss for å prøve den en av de siste dagene i ferien.

Etter ha spist en del middelmådig mat, noe helt forferdelig (sånn at du må gå før du er ferdig med maten) og hatt noen få gode opplevelser innimellom, var det en ren befrielse å komme hit! Du føler deg velkommen og ivaretatt fra første sekund, og du merker at servitørene har et autentisk ønske om at du skal få den beste opplevelsen du kan få.

Jeg valgte ravioli med portobello til forrett, mens min mann valgte foie gras. Jeg hadde hatt en uheldig opplevelse med foie gras på et såkalt 5-stjerners hotell i Calheta noen dager tidligere, og turte derfor ikke velge denne - men jeg så jo straks mannen min fikk servert forretten at dette var noe helt annet. Jeg fikk heldigvis lov til å smake, og kommer definitivt til å velge denne neste gang! Det er kanskje den beste foie gras jeg har smakt i hele mitt liv! Det betyr ikke at jeg var misfornøyd med min egen forrett, for den smakte også utsøkt, med fersk trøffel og en spinatsaus som smeltet på tungen. Veldig god start!

Hovedretten ble black pork cheek, hvor vi også bestilte en ekstra søtpotetmos (spesielle ønsker tas veldig godt i mot), som smakte helt utsøkt. Kjøttet var utrolig mørt og smakfullt, og rødvinssausen smakte fantastisk. Rødvinen som kelneren anbefalte var helt perfekt til måltidet, og så god at vi måtte be han skrive den ned til oss så vi kan få tak i den i Norge - noe han selvsagt gjorde med glede.

På dette tidspunktet var vi ganske mette, for innimellom måltidet kommer det noe små smaksretter, samt en velkomstdrink på huset. Men med den kvaliteten vi hadde fått så langt kunne vi ikke gå fra stedet uten å prøve desserten. Det var en egen sammensatt smaksmeny hvor desserten var pavlova, men det var ikke noe problem å bestille denne selv om den ikke var på den tradisjonelle dessertmenyen. Dette er kanskje den beste desserten jeg har smakt i hele mitt liv! Og jeg har spist mye pavlova i mitt liv, siden det tross alt er nasjonaldesserten som vi spiser i Norge på grunnlovsdagen hver 17. mai. Pavloven på Goya har en kjerne av sjokolade og serveres med et hav av friske bær og smaker som er utrolig godt sammensatte.

Jeg vil si at en middag på Goya er et absolutt must hvis du skal besøke Madeira!

Dato for besøk: juli 2018
Takk, 166ineb

Kjære kunde, :)

restgoya@gmail.com

P.S. Thank you so much for this detailed and great review! We are very happy that you have enjoyed the experience at Goya! :) :)

Reisende som så på Restaurante Goya, så også på

Har du vært i Restaurante Goya? Del dine erfaringer!