Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Khaniá by
Anmeldt 6. juli 2018 via mobile enheter

Vi valgte Jeep Safari fra Rethymnon og er veldig fornøyd med en flott dag utenfor allfarvei på Kreta.

Takk til kjempehyggelige guider som fortalte oss om hva vi så og hva vi måtte lure på. Og som førte oss til vanskelig tilgjengelig områder hvor Landrover’ere kom til sin rett. Vi fikk oppleve kretisk tradisjon, landbruk og lunsj og med hyggelig reisefølge.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, SiriG517
SafariAdventures_GR, Owner på Uncharted Escapes, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. juli 2018

Hello dear Siri!
Thank you for your positive feedback and we are very happy that our escorts provided a memorable day out!
Looking forward to see you again back in one of our tours!!!

Anmeldt 15. oktober 2017

Vi reiste på Jeep Safari til White Mountains og var på vinsmaking på Manousakis vingård. Vi hadde en veldig bra sjåfør ved navn Dimos. Han var veldig hyggelig, morsom, serviceminded, informativ og engasjert. Han delte masse informasjon om område hva vi skulle gjøre. Det var veldig profesjonelt og gjennomført opplegg. Vil absolutt anbefale Safari Adventures og vil gjerne reise på en ny tur med dem! Dere gjorde oppholdet på Kreta enda bedre!

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, Stianaas
Anmeldt 29. mai 2017 via mobile enheter

Vi var idag på tur nr. 1 hvor vi ble hentet på hotellet av en svært hyggelig guide kalt Nicos. Vi delte jeep med 6 andre og dro opp i fjellene, totalt 5 biler. Det var meningen å skulle nå 1400 MOH, men ettersom det har regnet mye de siste dagene var det for utrygt. Guidene satte sikkerhet først, og om vi ikke kom oss opp på planlagt vei, så hadde de et annet forslag/noe annet å se. Vingården vi besøkte lå fint til. Vi smakte 3 ulike viner før vi dro videre oppover. Selve vinsmakingen gikk litt fort unna, noe som med fordel kunne vart lengre. Vi spiste tradisjonell gresk lunsj på en taverna drevet av en lokal gjeterfamilie, og det smakte fortreffelig! Så kjørte vi videre for å se hvor gjestene og sauene holdt til og hvor de ble melket oppi fjellene.
Til tross for dårlig vær er dette en tur å anbefale. Guiden var ekstremt kunnskapsrik, og klarte å fortelle masse uten at det var uinteressant å høre på.

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, 566pernillee
screenpcmanos, Owner på Uncharted Escapes, svarte på denne anmeldelsenBesvart 30. mai 2017

Dear Pernille thank you very much for your positive feedback! We are really happy that Nikos succeeded to create an interesting and memorable day for you!
We look forward to see you again back in Crete!

Anmeldt 18. mai 2017

Jeg dro på tur nr 1 - Explore the White Mountains - og det var fra begynnelse til slutt virkelig en opplevelse. Man besøker en idyllisk vingård og får smake god vin og kjører så langt opp i fjellene, over 1300 moh, dit ingen turister kan ta seg på egen hånd. Lunsjen ble servert i en familieeid taverna i en av fjelllandsbyene, og besto av lokale råvarer. Både osten og kjøttet var nok fra egenproduserte - gjeteren vi møtte på fjelltoppen var nemlig familiens overhode.
Det som gjør denne turen så unik, er likevel sjåføren(e)/guiden(e). "Min" guide het Petros, og han var utrolig engasjert og kunnskapsrik både om Kreta i historien og i nåtid. Selv om vi var en ganske stor gruppe, 5-6 Landrovere med ca 6 personer i hver som kjørte sammen, ble vi som en liten gruppe i gruppen med "våre" sjåfører. Petros og de andre sjåførene laget god stemning sammen på alle stoppene.
Denne turen kan virkelig anbefales!

Dato for opplevelse: mai 2017
Takk, Merete Ø
screenpcmanos, Owner på Uncharted Escapes, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. mai 2017

Thank you very much dear Merete for your positive feedback and that our guides create a memorable day for you. Looking forward to see you in Crete again!!!

Anmeldt 15. august 2016 via mobile enheter

Var på vinsmaking, NYDELIG vin. Var oppi fjellene å såg hvordan livet til en gjeter var. Spiste lunsj på en lokal restaurant, nydelig mat. Om en skal oppleve noe annet en strand og shopping på Kreta er denne turen absolutt å anbefale

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, 484monicak