Anmeldt 29. juni 2016 via mobile enheter

Dette er egentlig bare et to -stjerners hotell, men personalet, beliggenhet og frokosten trekker helhetsinntrykket mye opp.

Rommene er enkle, men rene. Damene i frokostrommet er hyggelige og hjelpsomme. Det samme er de som arbeider i resepsjonen, baren og på stranda.

Frokosten er enkel - ost, skinke, egg, yoghurt og litt kake, men den er bedre enn hos mange hoteller i samme klasse.

Kort vei til stranden, bare noen skritt over en lite trafikkert vei. Stranden er ren og ordentlig. Den er ikke spesielt langgrunn, men den er fin for litt eldre barn.

Hotellet kan anbefales for både barnefamilier og voksne. Kommer til å reise til Danaos Hotel flere ganger.

Dato for oppholdet: juni 2016
1  Takk, Fiamora
Anmeldt 17. mai 2016 via mobile enheter

Enkelt hotell som byr på mer, - hyggelig personale god frokost og godt renhold, der sengene res opp og vi får nye håndklær daglig. Hotellet er beliggende rett på stranden adskilt av en vei. En kort spasertur utenfor Chanias gamleby.

Jeg hadde dobbeltrom, og veranda med havutsikt. Hotellet er åpent 24 t . Jeg kommer tilbake, og anbefaler Danaos videre.

Dato for oppholdet: april 2016
Reisetype: Reiste alene
1  Takk, annesH7858ZP
Anmeldt 22. september 2013

4 av 5 stjerner gjelder beliggenhet på dette enkle hotellet, rett ved Nea Chora stranden utenfor Chania. Etter å ha inntatt en enkel frokost, er det bare å skritte rett over den lite trafikkerte veien til en deilig sandstrand som tilfredsstiller de fleste behov. Langs strandpromenaden henger blekksprut til tørk i påvente av å bli til de lekreste Calemares. Når det er sagt så var det en del som ikke fungerte optimalt på dette 2 stjerners hotellet. Vi byttet rom fire ganger (p.g.a. stor pågang) og fikk oppleve toalett som rant over, plundrete air-con. m.m. Men resepsjonisten på kvedstid med svært begrensede engelsk-kunnskaper hjalp så godt han kunne. Blide, danske Mette hjalp oss med det vi ba om på dagen, og hun kunne heldigvis både engelsk og gresk. Absolutt et sted å komme tilbake til, forhåpentligvis med noen forbedringer på rommene.

Romtips: Rom med havutsikt å foretrekke. Flott å se solnedgangen!
Dato for oppholdet: september 2013
  • Reisetype: Reiste med venner
1  Takk, Reisevant_lesund
Anmeldt 2. april 2013

Dette hotellet er et enkelt hotel.Bare det mest nødvendige i rommet.Frokosten er også veldig enkel.Dvs. ikke mye og velge i,men helt grei.Ingen forandring .Det samme hver dag.
Men beliggenheten er bra.
Her har du alt i rundt deg.Herfra kan du utforske det meste byen har og by på.En sandstrand om ikke av de beste rett over gata.
Problemet var at du fikk ikke med deg besøkende på ditt rom.Hadde to venninner som jeg inviterte opp på terassen for et glass vin.
Men da ble jeg stoppet av sjefen.Vi kunne få sitte på resturangen og prate men ikke på mitt rom.Derfor kommer jeg aldri tilbake til dette hotellet.
Døra inn til hotellet var alltid i vranglås viss du kom sent om kveld/natt.Slik at en ofte måtte ringe etter sjefen som kom og låste opp innenfra.(lappe på døra med tlfnr.)
så det var tydelig at hotellet visste om problemet.Innehaver var lite hyggelig da jeg tok opp dette med han.Noe som er uvant for meg i Hellas.Der alle er som regel gjestfri og meget hyggelig mot sine gjester.

Dato for oppholdet: august 2012
  • Reisetype: Reiste alene
Takk, firda1
Anmeldt 24. september 2012

Reiste for første gang til Kreta i sommer og vi valgte å bo ved et sentrumsnært hotell (kun 5min gange til gamlebyen i Chania, samt sentrum) som også hadde en strand. Stranden er ikke verdens beste, men sammenlignet med de andre hotellene i sentrum passet den ypperlig for oss.

Rommene er ryddige og greie, men ikke noe mer enn det. Rommet hadde klimaanlegg som er et must på Kreta, samt kjøleskap og en veldig liten tv. Vi hadde balkong der vi kunne sitte og ta oss et glass, men utsikten var ikke den aller beste. Utenfor hotellet er det mange lokale greske restauranter som serverer alt fra sjømat til kjøtt. Dette kan anbefales på det sterkeste. Hvis man heller vil spise i sentrum eller i gamlebyen er det kun 5-10 min å gå fra hotellet, så mulighetene er mange.

Servicen er ypperlig, med hyggelige ansatte som tar seg tid til alle og enhver. Hvis det er noe man lurer på eller trenger hjelp til er det bare å spørre dem. Vi fikk blant annet arrangert en tur til stranden i Ellafonisi via vårt hotell. Det eneste jeg kan utsette på er utdelingen av håndkler på hvert enkelt rom, som etter min mening skjer alt for sjeldent. Og synes at det er litt sent når de skal rydde rommet vårt hver dag mellom 14-15 (stuepiken var helt alene).

Alt i alt et veldig sentrumsnært hotell med en helt grei strand. Ikke forvent et luksushotell, men til den prisen de tar, så er det mer enn bra standard.

Romtips: Sørg for å få et rom som har utsikt mot stranden
Dato for oppholdet: august 2012
1  Takk, Happytraveler91111