“Fantastisk god mat til en rimelig pris”
Anmeldelse av Nyn & Aei

Nyn & Aei
Vurdert som nr. 35 av 434 Restauranter i Rethymnon
Kjøkken: Gresk
Anmeldt 31. januar 2019

Vi var i byen i en uke og var her to dager. Koselig sted, meget god mat og fin beliggenhet. Prisen kan man heller ikke klage på. Anbefaler å prøvde retten som består av mange småretter, en form for gresk tapas.

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Jon K

Anmeldt 12. september 2018

Vi valgte småretter, både rikelig og en fryd for ganen.
Satt innenfor fortauet og fikk stor ro over måltidet.
Det ble en svært hyggelig lunsj, og stedet hadde en spesiell atmosfære.
"Duracellkaninen" som serverte oss bidro også til at dette ble en god opplevelse.

Takk, dageile
Anmeldt 6. september 2018

Gjekk her på grunn av at den var kåra til 12. beste restauranten i Rethymnon, det var ein stor feil! Den ligg i ei sidegate til gamlebyen og plassen i seg sjølv var ok. Var rolig når vi sette oss ned for å ete, men tok lang tid før det kom servitør til oss (så lang tid at vi tenkte på å gå). Venting var det mykje av, både for å få meny, drikke, mat og regning. Verten var greit hyggeleg, men snakka litt dårleg engelsk (god nok til å få bestilt og eit par ord om innhaldet i rettane). Bestilte lam med poteter og appelsinsaus og eit alternativ til moussaka. Når maten først kom blei vi negativt overraska. Tørre sauebein som etter lukta å døme var frå ein gammal sau, og litt slapp pomfri på sida, ingen saus. Den alternative moussakaen som skulle være ein spesialitet på huset, smakte ikkje anna ein gratinert restemat med kjøtdeig og forskjellige grønsaker. Ingen av delene smakte særleg godt. Einaste bra med denne plassen var prisen, men det kan likevel ikkje forsvare maten og servicen vi fekk.

Kort oppsummert: Dårleg service med mykje ekstra venting, elendig mat, men billig.
Kan verkeleg ikkje forstå korleis denne restauranten har fått så gode ratingar! Om vi var her på ein dårleg dag er uvisst, men vil ikkje anbefale folk å gå hit.

Dato for besøk: august 2018
2  Takk, 494atler
Anmeldt 15. juli 2018 via mobile enheter

Denne lille gate restauranten anbefales virkelig. Her får du bord ute på gata i hyggelig omgivelser i gamlebyen. Mari, ei super koselig dame løper rundt å skravler med sine gjester mens hun tar i mot bestillinger og serverer mat.
Maten er kjempe godt og til en billig penge. Mye mat for pengene.

Anbefales på det sterkeste

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Frulundbye
Anmeldt 22. juni 2018 via mobile enheter

Vår korte ferieuke tillot bare 2 besøk på denne utrolig trivelige og uformelle, familiedrevne lille restauranten i utkanten av gamlebyen. Servitøren, den allesteds nærværende Maria, fikk oss og alle andre til å føle oss usedvanlig velkomne. Hun maktet det kunststykket å ha noen få minuttet og et hyggelig ord til absolutt alle gjestene sine, samtidig som hun føk som en virvelvind mellom bordene med mat, drikke, nye duker, bestikk og brødkurver. Maten var enkel, gresk og svært velsmakende. På det mest travle måtte vi vente litt på kaffe og regning - men hva gjorde vel det? Vi hadde det vel ikke travelt - og den som venter på noe godt.... Regningen ble alltid godt under det vi trodde. Fantastisk rimelig. Vår siste kveld på Kreta denne gang, ble perfekt - takket være dette hyggelige stedet - og Maria sin omsorg for oss og hennes varme farvel; kalinikta, so nice to meet you - see you some other time..?? Yes, vær sikker!!

Dato for besøk: juni 2018
Takk, Bjarne56

Reisende som så på Nyn & Aei, så også på

Rethymnon, Rethymnon Prefecture

Har du vært i Nyn & Aei? Del dine erfaringer!