Anmeldt 6. september 2016

Parga Princess ligger, som andre har fortalt, litt oppe i høyden mellom gamlebyen og Valtos Beach. Vi ble hentet på flyplassen og fraktet trygt tilbake (gratis).
Rommet ("Love"!!) var fint og rent, og badet rent og pent. Flott terrasse med utsikt mot Valtos Beach og Paxos/Antipaxos (når varmedisen er borte!) Deilig å slappe litt av i skyggen der etter frokost. Om ettermiddagen blir det litt FOR varmt å sitte der, men når sola går ned, eller det er litt skyer, så er det praktfullt!
Frokosten var helt grei, med gresk youghurt med frukt og honning som høydepunktet - for min del! Airconditioning fungere utmerket. Sengen var stor og komfortabel - ihvertfall etter gresk standard! (Har bodd på beinharde senger flere steder tidligere!) Lite kjøkken bak skapdører og stort kjøleskap som virker som det skal. Betjeningen fyller på med drikke (øl og mineralvann) hver dag, hvis du har glemt å handle inn selv. Hele betjeningen er utrolig blide, hyggelige og serviceminded. Hvis du ønsker det, så frakter de deg gratis frem og tilbake til både strender og by. De anbefalte båten "Marco Polo" for dagstur til Paxos/Antipaxos, og det var et godt råd! Anbefales!! Parga by er liten og hyggelig, og jeg anbefaler å spise på restauranter øverst i gamlebyen, (Sakis, (god mat, topp betjening) Filomila (god mat, håpløs betjening!) eller på Aegis nede på brygga - eller kanske Hellenikon inne i byen. Vi rakk jo ikke innom alle de fine restaurantene, men ligg unna f.eks. Zorba, som var en dårlig "matfabrikk"!
De har planer om å bygge både svømmebasseng og bar på baksiden av hotellet. Håper dette går i orden. Da blir dette et helt nydelig hotell!
Jeg gir fem stjerner, men gjør oppmerksom på at det KAN være helt feil for folk som er lite mobile, og som ønsker å bo "på stranda".
Vi vil velge Parga Princess hvis vi reiser tilbake, noe jeg tror vi gjør!

Romtips: Sjøutsikt er bra!
  • Opphold: september 2016, reiste som et par
Takk, Stein J
Anmeldt 20. juli 2015

God standard på rom, og veldig godt renhold. Imøtekommende og serviceinnstilte ansatte. Flott utsikt og kort gangavstand til både strand og by. Gratis henting med minibuss fra både strand på ettermiddag og by sen kveld. Frokost servering med god variasjon og utvalg. Her ble vi tatt godt vare på. Anbefales.

• Opphold: juli 2015, reiste med familie
Takk, Benedicte1886
Anmeldt 18. september 2014

Dette var vår 5. tur til Parga. Tidligere har vi alltid bodd på Valtos stranda. Denne gangen ville vi prøve et hotell av høyere standard og valget falt på Parga Princess. Et meget godt valg viste det seg. En flott og hyggelig mottagelse. Ble hentet på flyplassen, så noen tips om severdigheter i Pargaområdet, før Kostas viste oss rommet.
For oss er utsikt fra rommet/veranda veldig viktig. Vi liker å sitte på verandaen tidlig på morgenen å nyte en god utsikt. Og for en fantastisk utsikt. Fra Valtos stranden og øyene Paxos/Antipaxos, via dalen opp fra Valtos og til borgen Ali Pasha. En bedre start på dagen kan en ikke forlange.
Rommene er romslige og individuelt innredet. I vårt rom (Prince) så var kjøkkenet innebygd og praktisk skjult i skapet. Inneholder det mest nødvendige av kjøkkenutstyr. Et kjøleskap som virker finner vi ikke over alt. Men her på Parga Princess virker det veldig bra. Ei dobbelseng som er den beste vi har ligget i her i Hellas. Badet er stort og innbydende. Alt var veldig rent og innbydende da vi kom. Både rom, fellesarealer og utearealene. Og vi var veldig godt fornøyd med det daglig renholdet over hele hotellet. Wi-Fi syntes å være stabilt og bra over hele hotelområdet.
Det er 10-15 min til Valtos på den ene siden og sentrum på den andre siden. Må regne med noe lengre tid på returen. Noen tøffe bakker. Men om en ønsker det så tilbyr hotellet bil fra stranda på ettermiddagen og fra sentrum på kvelden. Og ved spesielle ønsker så tror jeg ikke Kostas sier nei til å hente dere om dere ringer ham. Vi har ikke noe å utsette på dette hotellet, alt er veldig bra her. Skal vi nevne noe spesielt så må det bli servicen, som Kostas og resten av staben yter. Vi har ikke opplevd noe tilsvarende. Masse gode tips om steder å besøke og restauranter. Og ikke bare i Parga. Kostas hadde gode tips om tavernaer i bla. Agia hvor han kjørte oss opp til 2 kvelder. Ordnet med mat og retur transport.
Kostas har planer om utbedringer med forskjellige fasiliteter på hotellet. Men for vår del trengs det ikke å gjøres noe for at vi skal komme tilbake hit eller anbefale hotellet til andre.

• Opphold: september 2014
2  Takk, mikis-annkristin
Anmeldt 17. september 2014

Vi har vært i Parga 5 ganger og bodd på ulike hotell, men Parga Princess er blitt absolutte favoritthotellet vårt.Et perfekt hotell for sporty voksne i september når den "verste" varmen har gitt seg. Det ligger et stykke oppi bakkene fra sentrum, men hva gjør vel det når det er gratis skyss både fra stranda og fra sentrum på kveldstid? Kostas som er hotellets unge daglige leder er et unikum. Han er helt utrolig serviceinnstilt og utrolig hyggelig og imøtekommende mann. Hotellet har en fantastisk utsikt over det Ioniske hav, rommene er svært rene og med flotte møbler.Og en gedigen dobbelseng som var sjelden god å ligge i, det opplever du ikke ofte i Hellas. Badene er store og flotte, verandaen romslig og solrik. Vi anbefaler dette hotellet på det varmeste for alle som har tenkt seg til Parga. Vi kommer ganrantert tilbake.

• Opphold: september 2014, reiste som et par
Takk, 234annkristin
Anmeldt 8. juli 2013

Dette hotellet kan anbefales. Fin beliggenhet litt oppe i bakkene fra stranden. Dermed slipper man stress og mas fra overfylte Parga. Vi ble personlig ønsket velkommen av manageren Costas, og fikk glimrende informasjon om Parga. Rommet var helt herlig, med stor balkong og havutsikt. Frokosten var fin, men et minus at det bare var bord utendørs. For oss som ikke røyker, var det særdeles plagsomt med alle som røkte ved frokostbordene. Men vi kommer gjerne tilbake hit.

Romtips: Havutsikten hjelper
  • Opphold: juni 2013, reiste som et par