Fantastisk dag på Egeskov Slott.

Et nydelig sted. Slottet er vakkert og hagene er fantastiske. slottets omgivelser består av flere... les mer

Anmeldt 26. august 2020
UnniOsl0
Oslo, Oslo, Norway
Slik et slott skal være - og mye mer!

Anmeldt 29. oktober 2019
Frank W
Drammen, Norge
Les alle 1 448 anmeldelsene

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Odense
Anmeldt 29. oktober 2019

For en nordmann, med våre mildt sagt begrensede slotts-tradisjoner, er det et lite eventyr å besøke Egeskov Slott nær Odense. For det må være slik et slott skal være, og attpåtil bor slottsherren her med sin familie. Grev Michael Ahlefeldt-Laurvig-Bille har vært slottets eier siden 1994, men. slottet har vært familiens eiendom helt siden 1784.
Egeskov Slott ble bygd i 1554, og fikk sin nåværende arkitektur gjennom en restaurering i 1883-84. Bortsett fra grevens private gemakker er hele slottet normalt tilgjengelig for gjester, og her er det mye å se på! Pass i alle fall på å få med deg jaktstuen, riddersalen, hjortegangen og Titanias palass, verdens trolig dyreste dukkehus som er forsikret for 50 millioner kroner!
Leketøysutstillingen på loftet er også vel verdt et besøk - for ikke å snakke om "Grevens leketøy", som er et imponerende museum av biler, motorsykler, fly og litt av hvert annet.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, Frank W
Anmeldt 3. oktober 2019 via mobile enheter

Vi tok en dagstur fra Billund og hadde en aldeles strålende høstdag i parken og på slottet. For barna (og dermed for foreldrene) var lekeparken det store høydepunktet, men vi må legge til at bare å få se slottet og den unike beliggenheten var en sann fryd. Den Blå Have med klokkespillene var til stor musikkglede for hele gjengen, og Titanias palass var et kjært gjensyn for mor, som så det i Legoland for 30 år siden, mens ridderrustningene fikk 8-åringens øyne store og runde. Vi fikk ikke sett de andre utstillingene denne gangen, men vi kommer gjerne tilbake. Det var vel å vente at kafétilbudet var noe redusert så sent på sesongen, men det er det eneste vi ikke var helt fornøyde med.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, HelgaMarieS
Anmeldt 24. september 2019 via mobile enheter

Veldig fint parkanlegg rundt slottet. Her kan man virkelig slappe av og bare nyte alt det vakre som er i området. Finnes også et bilmuseum der. Ble også imponert over utvalget i butikken ved inngangspartiet.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 413bengtg
Anmeldt 26. august 2019

Flott og få innblikk i hvordan livet var på det gamle slott. I tillegg er det også bil og motorsykkel museum, flotte hager, aktiviteter for barn både høyt og lavt. Mat kan du kjøpe om du ikke har med deg.

Dato for opplevelse: juli 2019
1  Takk, B G
Anmeldt 10. august 2019 via mobile enheter

Dette er en perle, som er vel verd å få med seg uansett om man er et par, vennegjeng eller barnefamilie. Slottet er imponerende, parken utrolig vakker og veteranbil-utstillingen i en klasse for seg. Her er aktiviteter for store og små. Gode fasiliteter, flere kiosker og en restaurant. Anbefales!

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, Elihaf