Kompakt og bra zoo

Anmeldt 15. juli 2022
RenateJo
Oslo, Norge
Dette bør du prioritere!

Vi kjørte ca. 1 time for å komme hit, og det var det absålutt verdt! Parken er full av ulike... les mer

Anmeldt 1 uke siden
keilaknig
Arendal, Norge

Anmeldt 6. august 2022 via mobile enheter

Mange og flotte dyr, men veldig trangt for nesten alle dyrene. Skitne basseng for de som bodde i vann. Ellers en koselig park, og en ok pris til opplevelsen.

Dato for opplevelse: august 2022
Takk, 856siljes
AalborgZoo, Gæsteansvarlig på Aalborg Zoologiske Have, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. august 2022

Mange tak fordi du tog dig tid til at anmelde os. Aalborg Zoo er en mindre byzoo og har ikke de store vider man ser i nogle dyreparker. Jeg mener dog ikke altid plads og trivsel hænger direkte sammen. jeg mener fin man kan give et dyr et godt og indholdsrigt liv på mindre plads. Dejligt i var tilfredse med besøget og at prisen var ok. Søren

Anmeldt 26. juli 2022 via mobile enheter

I dag gjekk turen til dyreparken i Århus. Den ligger like inntil sentrum av byen, så det tok ikke lange stunden med bil. Rikelig med parkerings muligheter. Vi hadde HC skilt, så det var plass like ved inngangen. Vi betalte kr. 196,- for to vaksne. Dyrehagen er ikke den største, men hadde likevel et godt utvalg av eksotiske dyr. Fasilitetane er barnevennlige. Det er flere stopp plasser hvor en kan få n matbit. Personlig er jeg skeptisk til å holde ville dyr i fangeskap, men må en så er det viktig at de blir behandlet på den best mulige måte. Jeg har selv erfaring fra safari i Afrika, og dette kan selvsagt ikke måle seg med det. Imidlertid er dette et ypperlig måte for barns første møte med eksotiske dyr. Det synes jeg også at dyreparken har virkelig fått til, noe de skal ha ros for. Men som sagt - dyr bør ikke holdes i fangenskap

Takk, AndersZorn

Hej Anders
Mange tak fordi du tog dig tid til at anmelde os. Det er Zoo i Aalborg og ikke Århus du har besøgt :-). Der har faktisk været en zoo i Århus, men den lukkede i 1960. Jeg respekterer selvfølgelig din holdning til dyr i fangenskab, men er glad for at du synes børns møde med dyrene har en værdi. Vi vil rigtigt gerne at netop det møde kan få børn og voksne til at få større forståelse for at vi er nødt til at gøre noget for at bevare den natur dyrene lever i. Det er en af de vigtigste grunde til man har zoologiske haver. På den måde bliver dyrene i zoo ambassadører for deres artsfæller i nature. Søren

Anmeldt 16. juli 2022 via mobile enheter

Hvis du bryr deg om dyrevelferd vil denne dyrehagen knuse hjertet ditt. Løven var stengt inne i et ti meter langt bur (så ut til at grunnen var for at vi skulle få se den ordentlig) hvor den prøvde å angripe annet hvert menneske mens haken hang og det skummet ut av munnen. Har aldri grått i en dyrepark før i dag. Mange av dyrene var super stresset, områdene deres er umenneskelig små og mange av dyrene manglet. Vi kommer aldri til å hverken anbefale eller dra tilbake hit. Virkelig hjerteskjærende.

1  Takk, Maria S

Hej Maria
Jeg er ked af I har haft den oplevelse I har haft, men må også sige at det ikke er det jeg oplever når jeg har min gang i Zoo. Vi møder jo netop ind hver dag på job for at give dyrene det bedst mulige liv her i zoo og det billede du tegner kan jeg ikke genkende. Jeg respekterer selvfølgelig at det er det du har oplevet, men kan som sagt ikke genkende det. Søren

Anmeldt 15. juli 2022 via mobile enheter

Mange dyr på lite område. Dyrene har mulighet til trekke seg unna, så man kan ikke regne med å se alt på en runde.

Imponerende med både sjiraffer, isbjørn og elefanter. Elefant show er inne.

Tydelig mange småbarnsfamilier med årskort som bruker parken som lekeplass. Så det blir litt vel mye unger.

Bra at det ikke er rides og badeland på samme sted så ungene kan konsentrere seg om dyrene.

Takk, RenateJo

Hej Renate
Tusind tak for den pæne anmeldelse og dejligt I havde en god dag hos os. Søren

Anmeldt 14. juli 2022 via mobile enheter

Vi ble sjokkert over hvordan enkelte av dyrene har det her. To stakkars reinsdyr var plassert rett ved siden av et show for barn med veldig høy lyd. Tiger og løve hadde svært dårlig plass, og man ser på dyrene at de ikke trivdes. Vi syntes mange av dyrene hadde veldig dårlig plass, og ingen mulighet for å trekke seg litt unna publikum. Det burde være mulig å skape et bedre miljø for dem.

Grei parkering og fornuftige priser på mat.

Takk, 942kjerstim

Hej Kjerstin
Mange tak fordi du tog dig tid til at anmelde os. Udviklingen i Aalborg Zoo har i mange år gået på færre dyr på samme areal, da vi skal kunne tilbyde dyrene bedre og bedre forhold. Det er en udvikling der vil fortsætte. Elefant kommer på sigt ikke til at være her mere. da vi som lille byzoo ikke skal have elefanter. Jeg er enig med dig i at dyr kan få så lidt plads at man ikke kan opfylde deres behov, men når det er sagt tror jeg an skal passe på med at sige at jo mere plads et dyr har jo bedre trives det. Mange dyr i naturen er meget territoriale og holder sig indenfor små området, hvis de kan få deres behov opfyldt der. Endnu engang tak fordi du tog dig tid til at anmelde os. Søren