Et levende museum

Museet ligger rett ved Aalborg sentrum og er verd et besøk dersom man er i området. Gamle hus fra... les mer

Anmeldt 16. desember 2019
vidaro457
Grimstad, Norge
Juletur

Anmeldt 10. desember 2019
perkrg
Lillesand, Norge
Les alle 2 949 anmeldelsene

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Århus
Tidsreise i Århus
1 anmeldelse
Anmeldt 16. desember 2019

Gamle hus fra de siste par hundre år er samlet inn fra ulike steder i Danmark og er bygget opp igjen som et levende museum.
I flere av husene er der statister som spiller befolkningen fra gamle dager.
Der også mulig å kjøpe f. eks. bakervarer i gammeldagse bakriutsalg.
Selv gjenopplevde jeg min egen ungdom i en radio- og tv butikk fra 70-tallet.
Artig for både store og små.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, vidaro457
Anmeldt 10. desember 2019 via mobile enheter

Den gamle by skuffet ikke denne gangen heller... Med julemarked og aktiviteter for både store og små... Alle som besøker Århus bør absolutt ta turen innom denne utrolige samlingen av gamle bygninger fra hele Danmark

Dato for opplevelse: desember 2019
1  Takk, perkrg
Anmeldt 9. oktober 2019 via mobile enheter

Jeg har alltid vært fascinert i historie og over hvordan folk levde i gamle dager. Dette stedet passet perfekt. Det var litt dyr inngangsbillett og konen min var litt skeptisk. Men jeg ville inn og se. Og vi angrer ikke på at vi ikke gikk inn.

Byen er ganske stor med mangfoldige bygninger fra før i tiden. Det er også mange historier som blir fortalt her.

Dette er en kulturskatt som må bevares og utvikles videre!

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, mathiassen89
Anmeldt 21. september 2019 via mobile enheter

Uteolig fint og autentisk sted med bygninger fra 1800 tallet og oppover. Mange av bygningene kunne du gå inn i og lese hvordan folket hadde det før i tiden. Veldig interessant og et absolutt must om en er i Århus!

Dato for opplevelse: september 2019
1  Takk, Mattey1982
Anmeldt 14. september 2019 via mobile enheter

Mye forskjellig, hyggelig, interessant og levende aktiviteter. Artig å møte de dom hadde bodd der. I alt en superopplevelse.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, monicai499