København tur

Veldig skuffet over denne båten ( Pearl seaways) betalte en god del for tur/retur København kjøret... les mer

Anmeldt 30. juli 2022
546olekristianm
Kongsvinger, Norge
Tommel opp

Jeg reiste med mine tre barn på 19 år , 13 år og 5 år. Vi pleier å oppgradere lugaren. Men denne... les mer

Anmeldt 18. mai 2022
Hildesethne

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av København
Københavnkortet
908 anmeldelser
Pubrunde i København
558 anmeldelser
Anmeldt 12. oktober 2018 via mobile enheter

Rein og fin lugar. God plass. Savner et teppe og en ekstra hodepute. Dårlig wifi kontakt. Fint når nan reiser fra A til B.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, 917evad
Anmeldt 7. september 2018 via mobile enheter

Om noe skal anbefales er det Red+white vinbaren. Den var god og kompetent bemannet. Maten på restauranten var derimot fryktelig dårlig.

Dato for opplevelse: september 2018
3  Takk, christianlomsdalen
Anmeldt 25. august 2018 via mobile enheter

Hyggelig båt med høy standard alt virket perfekt, flotte lugarer på Commodor. Rent overalt og hyggelig bestettnig

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, PerBrendmoe
Anmeldt 26. juli 2018

Jeg bestilte cruise med dere til vår storfamilie på 13 personer nå i juli. Vi reiste søndag 15/7 med Crown Seaways. Jeg har tatt danskebåten mange ganger da min far elsker disse turene. Dessverre ble denne opplevelsen mindre god.

Vi hadde det egentlig ganske bra helt til vi skulle spise frokost i 07.30-tiden morgenen etterpå. Jeg og min bror skulle finne bord og ble henvist til den andre restauranten fordi 7 Seas var full. De som tok i mot oss gadd ikke vise oss til bordet, bare pekte i en retning og sa "finn dere et bord". Det gjorde vi, nærmest buffeten på høyre side.

Jeg går først og finner meg mat (et stykke brød, egg, brie, spekeskinke, to pannekaker med nutella, samt et glass med frukt og et glas smoothie/jus). En kelner stopper meg rett forann bordet mitt og spør om jeg bor på Commodore Class. Nei svarer jeg som "bare" bor på standard lugar. "Denne buffeten er for dem" sier han. Da ser jeg at skiltet med "Commodore" er flyttet til sides der jeg gikk til buffeten, og antakeligvis har stått midt i veien tidligere. Jeg har altså ikke fått med meg dette og hadde på ingen måte tenkt å snike til meg frokost fra Commodore. "Vi ble bare bedt om å finne oss et bord, da må dere jo gi besked om at dette er frokost for dem" svarde jeg. Kelneren svarde "ja" mens jeg stod med maten, litt spørrende. "Det er ok" svarde han og nikket. Da grep en annen, kvinnelig, kelner inn, sa irritert "nei det er slet ikke ok!" og rev maten ut av hendene mine før hun gikk og KASTET den!

Jeg var sjokkert, broren min var sjokkert, og resten av familien som kom etterpå og fikk høre historien ble sjokkert. "Gå for guds skyld til rett buffet, ellers kaster de maten," sa jeg.

Jeg er ikke sint og oppgitt over at jeg ikke fikk spise mat fra Commodore, det bryr jeg meg fint lite om. Jeg er sint og sjokkert over at deres kelner tar helt perfekt mat ut av hendene mine og kaster det. Kaster mat når vi daglig bekjemper flere tusen porsjoner med matsvinn! Kaster mat når flere millioner av verdens befolkning sulter og er i nød! Er det slik dere behandler mat? Er det slik dere engasjerer dere i kampen mot matsvinn? Er det virkelig slik dere vil fremstå?

Men, jeg reagerer også på måten jeg ble behandlet på av denne kvinnelige kelneren. Som sosiolog har jeg studert mennesker i ulike miljø og samfunn, men aldri før denne morgenen har jeg følt meg så lite verdt og klasseforskjellsbehandlet! Bare fordi jeg og familien min ikke har råd til Commodore så river kelneren mat ut av hendene mine fremfor en hel restaurant. Som om jeg ikke er verdt å spise fra dette fatet på grunn av min økonomi. Som om jeg er fra en mye lavere klasse enn de andre i restaurantens høyre halvdel.

Jeg var rystet. Og sint.

Som sagt var det aldri min intensjon å "ta" buffet fra de som betalte mer enn meg. Skiltet kom på plass senere da et par andre også gikk feil. I tillegg opplevde jeg at nabobordet gjorde samme feil som meg, men de fikk spise opp maten sin for den kvinnelige kelneren var ikke der da dette skjedde. Det verste er at jeg forsynte meg med nøyaktig samme mat fra den "vanlige" buffeten. To pannekaker med nutella, egg, brød, brie, frukt (bare uten glasset rundt), og skinke (i stedet for spekeskinken).

På veien hjem, 17/7, reiste vi med Pearl Seaways og her havnet to av våre standard lugarer på deres dårligste område der teppegulvet ikke lenger er blått i korridoren. Vår lugar var i enden av båten der vi hørte alt av støy fra motorene og båten. Hele natten ristet sengene, og køyen min var i tillegg skjev så jeg hellet mot veggen hele natten. Tidligere har jeg sovet på deres økonomiklasse, og der var det faktisk bedre standard enn det vi opplevde i standard lugar denne gangen. Hadde jeg ønsket oss økonomi hadde vi valgt økonomi, men denne gangen fikk vi det ved å betale for standard.

Disse opplevelsene la en stor demper på hele ferien, og vi bestemte oss for at dette rett og slett ikke er noe vi kan anbefale andre. Det bør være bedre i 2018. Ikke minst bør man kunne forvente å bli behandlet med litt mer respekt enn åpenlys klasseforskjellsbehandling i 2018.

Kommer aldri til å reise med DFDS Seaways igjen. Det går mye penger og du får lite tilbake for de. Anbefaler også andre til å styre unna.

Dato for opplevelse: juli 2018
9  Takk, lindawG3660LI
Anmeldt 26. juli 2018

Vi hadde Commodore Balcony lugar på Crown Seaways. Lugaren er luftig og OK. MEN BADET! Triste greier, trangt, meget dårlig lys, nesten ikke mulig å barbere seg, dusjen er nesten ikke brukbar for en voksen kar! Loungen utenfor fungerer bra. Vi spiste i Explorers Steakhouse begge veier, bra mat. Stive vinpriser! Utvalget i tax-free er meget bra, masse klær. Her reklamerer man at prisene er 20-25% lavere enn i land! Takka fanden for det, det er jo uten moms!

Dato for opplevelse: august 2017
1  Takk, Odd M