Sliten båt, dyr mat

Anmeldt 20. februar 2020
Ann_CatherineNorway
Oslo, Norge
København tur

Veldig skuffet over denne båten ( Pearl seaways) betalte en god del for tur/retur København kjøret... les mer

Anmeldt 1 uke siden
546olekristianm
Kongsvinger, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av København
Københavnkortet
874 anmeldelser
Pubrunde i København
535 anmeldelser
Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

Reiste med 2 barn på 9 og 10. Skipet var som en tidsmaskin til 80 tallet. Vedlikehold var veldig dårlig, rustflekker og maling som flakket av. Vi har tidligere reist med colorline, og ble sjokkert over hvor mye lavere standarden var, tatt i betraktning at dfds reisen til København var dobbelt så dyr som colorlines tur Oslo-Kiel.
Den lave standarden reflekterte ikke prisene på de to åpne restaurantene, som tilbydde kun fancy mat til ekstreme priser.
Innendørs bassengområde med et lite babybasseng, et lite badebasseng og en jacuzzi med stoler rundt. Garderoben, sauna og anlegg totalt fremsto som veldig slitt, men igjen, til høy inngangspris. Stolene var ubehagelig og kunne med fordel hatt puter.
Utendørs basseng og soldekk var stengt. Været var nydelig og vi ønsket å være på dekk. Vi fant tilfeldigvis en godt gjemt åpen bar på akter dekk. Her var det stoler og bord, men ikke behagelig å sitte på. Shabby møbler uten puter og ekstreme priser i baren. Komfortable loungemøbler kunne lett gjort opplevelsen tipp topp for oss, så vi kunne ha slappet av i sola. Ubehagelig for barna at folk røkte der.
Aktivitetstilbud for barn var en danske som hadde skattejakt og tegnekonkurranse. Det ble avsluttet med en opphauset konkurranse på scenen i Sjø bar, der han arrangerte et veddeløp med pappfigurhester og bingorulle, og barna skulle vedde på hest. Vi voksne syntes arrangementet var merkelig og upassende for barn. Det ble ikke bedre av at barna faktisk måtte spille med ekte penger. Veldig merkelig opplegg,som med fordel kunne vært byttet bort med et sceneshow.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Trude B
Anmeldt 13. august 2020 via mobile enheter

Betalte for Commodore de luxe lugar på vei fra København til Oslo. Lugaren lå i akterenden på 6 dekk. Lugaren var bra, men plasseringen var elendig. Føltes som å sove i maskinrommet.

Den såkalte de luxe loungen var også skuffende. Trangt og lite innbydende. Utvalget av drikke og snacks er heller ikke noen grunn for å besøke denne loungen.

Mat og drikke i restauranten (Explorer) var ok.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, sok
Anmeldt 3. august 2020

Slitt overalt. Utvendig lugar, skittent sengetøy, avføring på laken, skittent og slitt på bad, rosa ja, seng helte og var ubehagelig å ligge i. Mat og drikke: veldig dyrt med all drikke. Mat: steakhouse uten en ordentlig biff, fikk servert noen fettslintrer, brent pommes frites, men god Bernaisesaus. En trist opplevelse. Little Italy spiste pizza og spaghetti bolognese, godt og en opptur, hyggelige servitører. Bufferestaurante veldig dyr, men OK mat.

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, Annegrethesunde
Anmeldt 20. februar 2020 via mobile enheter

Fikk et godt tilbud, og 2 voksne tok med oss 4 tenåringer t/r Oslo-København. Utreise mandag 17/2. 2 lugarer på dekk 5. Badene var meget slitne. Det ene rosa (1980-tallet). Flekker på tepper, meget lytt ut i gangen, tvilsomt renhold. Gjesteservice dekk 7 er meget hyggelige og imøtekommende. Middag på Little Italy første kveld. Ca DK 150 pp med vann å drikke. Frokost morgenen etter i 7 seas DK 130 pp var dårlig. Ikke gå hit! Fullt kaos, lite mat og utvalg. Og maten var ikke spesielt god. Gå heller på Espresso House i 7. etg. Halv pris. Middag på kvelden var delt. 4 gikk på Steak House. Biff hovedrett og spesialist milkshakes til dessert. Meget godt alt sammen og utmerket service. Anbefales! DK ca 320 pp. De på buffeten hos 7 seas betalte DK 389 pp. Var greit fornøyd. Reiser jeg igjen? Nei. Tar heller toget.

Dato for opplevelse: februar 2020
2  Takk, Ann_CatherineNorway
Anmeldt 28. november 2019 via mobile enheter

Nå begynner skipene på København Oslo ruta å bl8 veldig sliten. Desverre ikke så mye positivt igjen på ferga. Ikke helt rent på lugarene, ikke mulig å få det renere i alle fellesområder på grunn av slitasje og elde. Det var sikkert rent, men det så bare ikke slik ut. Maten var grei, men kjedelig både på alacarte og på buffer restauranten. Manglet gnist og fantasi. Dyrt å spise man føler deg fanget da man blir sulten. Taxfree var uinspirerende og overraskende dyrt. Musikerne forstod ikke hva skandinavisk publikum vil ha og bommet stort sett helt i forhold til publikum begge dager. At omtrent alle på dansegulvet forsøkte å få til swing mens gruppa ikke spilte en eneste swing låt var både tragisk og underholdende på samme tid. Til og med pianobaren var rasert og piano erstattet med en trubadur på keyboard og en litt sprakende mikrofon. Frokosten var stor, simpel og kostbar i buffet restauranten. Internettet fungerte overraskende bra men er noe dyr om man må betale for den.

Dato for opplevelse: november 2019
2  Takk, 241erikw