Anmeldt 6. april 2018 via mobile enheter

Supert hotell! Sentralt! Flott rom og hyggelig betjening! Hotellet er nært jernbanestasjonen, Strøget og Tivoli. Og i nærheten finnes mange gode kafeer. Jeg vil absolutt anbefale hotellet! Hotellet har fokus på design, og egner seg derfor godt for den som er interessert i dansk design spesielt.

Dato for oppholdet: mars 2018
Reisetype: Reiste alene
Takk, groastokke
Anmeldt 10. januar 2018 via mobile enheter

Fant hotellet på Tripadvisor, søkte etter et hotell med god rating, ganske sentralt og til en rimelig pris. Alt dette fikk jeg her.

Hotellet er lite og koselig, med retro innredning og et «hipt» images. Hotellet er egentlig en gammel bygård som er bygd om.

Rommene er rene, lyse og trivelige. Fikk først et rom i 1.etg ut mot hovedgaten, dette byttet jeg raskt grunnet mye bilstøy fra gata.

Så til headingen; dusj opplevelsen. Først av alt er det proppel hendler, en varm og en kald. Det er jo alltid like gøy å justere på. Dusjhodet sprutet alle andre steder enn ned på min kropp og til slutt et dusjforheng som ble så intim med kroppen min at jeg holdt på å tagge det med #metoo

Ellers var hotellet glimrende, jeg sov som en unge, de som jobbet der var veldig hyggelige og serviceminded.

Frokosten besto av økologisk mat som bygget oppunder deres «hippe» images.

Ikke noe problem å anbefale dette stedet, kan komme til å booke her igjen.

Dato for oppholdet: januar 2018
Takk, TFehn
Anmeldt 22. desember 2017

Veldig koselig hotell med spesiell og god atmosfære. Jeg fikk veldig god hjelp fra de i resepsjonen. Da jeg kom inn for kvelden tilbød de et glass vin – veldig koselig! Sentral beliggenhet i København. Anbefales. :-)

Dato for oppholdet: desember 2017
Takk, Mari W
Anmeldt 10. desember 2017 via mobile enheter

Hotel Alexandra er et mindre hotell med sentral og grei beliggenhet. Små men helt Ok rom. Frokosten som ble servert i nabo kafeen var alle tiders. Hotellet er gjennomgående møblert med danske 50- 60 og 70- talls klassikere. Anbefales

Dato for oppholdet: desember 2017
Takk, Gunn Anny L
Anmeldt 26. juli 2017 via mobile enheter

Hadde Superior rom. Mer et retrohotell enn design. Aldri hatt mindre bad, svært liten og dårlig fungerende dusj (vannet fløt på hele gulvet og vanskelig å stille temperatur). Teppe på gulvet. Fikk følelsen av å overnatte hos mormor. Svært lytt (kunne høre div. Lyder fra naboen samt hva han sa i tlf.) God seng og sengetøy, men kommer dessverre ikke tilbake. Pris og standard samsvarte ikke til forventning.

Dato for oppholdet: juli 2017
Takk, MKStavanger
Jeppemuhlhausen, Direktør på Hotel Alexandra, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. september 2017

Kære MKStavanger,

Først og fremmest vil vi gerne sige tak for, at du tog dig tid til at give os din mening til kende, omkring dit ophold hos os.

Vi er naturligvis kede af, at der var så mange ting, som ikke levede op til dine forventninger.

De fleste af vores værelser har tæpper på gulvet, dog har vi også en etage, hvor værelserne har trægulve, og vi vil altid gerne undersøge i receptionen, såfremt vi får henvendelsen, om det er muligt at skifte værelse til et af disse, hvis der er plads til dette - vi forstår godt, at ikke alle er glade for, at der er tæpper på gulvene.

I forhold til lyden, så har vi de seneste år investeret i nye og stærkt støjreducerende vinduer samt døre. Bygningen er over 120 år gammel, så der kan til tider være lydt, hvis naboværelserne larmer meget, men også her vil vi kontinuerligt forbedre forholdene.

Vi er dog glade for at høre, at du synes godt om vores senge og vores sengetøj.

Vi er meget opsatte på, at alle vores gæster får en god oplevelse hos os, så derfor er du meget velkommen til at kontakte os med detaljer omkring dit ophold og så vil vi gøre hvad vi kan for, at du får en bedre oplevelse hos os, såfremt du vil prøve hotellet igen.

Mange tak igen for din anmeldelse her på TripAdvisor.