“Veldig hyggelig sted”

Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Frokost, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Indre Vesterbro
Anmeldt 5. august 2020

Restauranten er stilfull og har god atmosfære med utsikt over Tivoli. Du kan sitte inne eller ute på verandaen som har varmelamper (siste i sommermånedene). Stedet er tilgjengelig både fra Tivoli og fra gaten. Menyen er fristende og servicen upåklagelig. Absolutt et sted å anbefale selv om prisene er noe høye med tanke på dagens kronekurs. Smaken og kvaliteten på maten veier imidlertid opp for dette.

1  Takk, annel1e

Anmeldt 12. juli 2020

Vi var et par som ville prøve en finere restaurant i vårt opphold København og valget falt på Nimb. Førsteinntrykket med lokalene var stilfulle og pene. Vi tok en drink i ventebaren og betjeningen var oppmerksomme og serviceminded.

Ble så geleidet inn i restauranten hvor det var godt med gjester. Vi valgte å gå for 3 retters sommermeny. Forrett besto av kamskjell med sukkererter, rogn i en kraft av shampagne. Nydelig. Vi valgte Nimb sin musserende som kunne kjøpes pr glass til denne rett, ble fulltreffer.

Hovedrett var kyllinglår stekt i masse smør, terte fylt med sopp og MYE mais i en hvitløkskrem. Så anbefalte servitør å bestille tilbehør???...??? det var ikke så mye på tallerken ( snakker om 3- retters meny....). På forespørsel hva hun anbefalte så kom det opp kartoffler eller salat. Vi bestilte en av hver slik at vi kunne dele. Kylling var topp men tilbehøret kunne de funnet på noe bedre. Mais er billig og fyller opp, men tar for mye plass med sin søtlige smak. Kartofflene var smakfulle, men salaten var ordinær, minnet om Cæsar salat. Kunne valgt en spennende vinagret i det minste. Valgte en hvitvin Sancerre til denne rett som passet bra.

Desssert valgte vi å bytte ut menyens frisk bær og kaffe. I stedet gikk vi for en ostetallerkren med 3 oster. Her ble det rødvin og denne rett ble fulltreffer.

Oppsummert ble vi ikke overbevist. Hovedrett kunne de gjort noe bedre ut av tilbehøret. Servitører bar preg av mange gjester. Da hovedrett ble satt på bord måtte vi etterlyse tilbehøret. De var alt for kjappe med å rydde av etter siste matbit var fortært, de var alt for raske med neste rett, satt igjen med de ønsket oss fort ut. Prisnivået er et hakk over og hadde forventet mer.

1  Takk, JanMortenU
Anmeldt 24. november 2019 via mobile enheter

Denne anbefaler jeg alle å teste!! Bør dog booke bord på forhånd. Restauranten er preget av fransk interiør og kjøkken, og befinner seg i palasset i Tivoli. Maten og den tilhørende vinen var absolutt nydelig.

Dato for besøk: november 2019
1  Takk, 301elisabethn
Anmeldt 27. oktober 2019 via mobile enheter

Utsøkt kokekunst
Sen middag en søndag kveld hvor vi egentlig bare vare ute etter et lite kveldsmåltid. Gikk for en snack og to forretter, og ble overrasket over et skyhøyt nivå. En klassisk consomme med syltet sopp og vaktel-egg var høydepunktet. Fornuftig priset og topp service. Skal tilbake for full middag. Mulig å kjøpe gode viner på glass. Førsteklasses fra a til å!

Dato for besøk: oktober 2019
1  Takk, rettferdig
Anmeldt 27. september 2019 via mobile enheter

Vi var en stor gruppe som spiste lunch på Nimb brasseriet. Forretten med ørrettartar smakte utsøkt. Hovedretten en svinekotelett med ratatouille og nydelig saus. God hvitvin til. Dyktige kelnere serverte raskt og effektivt og vi rakk et godt måltid, i elegante omgivelser , før ferden gikk videre til nye avtaler

Dato for besøk: september 2019
2  Takk, 603bentew

Reisende som så på Nimb Brasserie, så også på

København, Sjælland

Har du vært i Nimb Brasserie? Del dine erfaringer!