“Mine høye forventninger ble ikke innfridd. ”
Anmeldelse av Restaurant Klubben

Restaurant Klubben
Vurdert som nr. 989 av 2 829 Restauranter i København
Kjøkken: Dansk
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Vesterbro - Kongens Enghave
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Jeg fikk tips om at jeg absolutt måtte besøke Restaurant Klubben og spise stekt flesk med persillesaus, rødbeter og poteter når jeg ankom København.
En god spasertur opp til restauranten gjorde i alle fall ikke lysten på middag noe mindre, men jeg valgte helstekt svinekam med sprø svor, rødkål, poteter og brun saus i stedet. Minnene fra den gangen jeg fikk servert danskenes favorittrett i Nyhavn for flere år siden, gjorde at jeg droppet stekt flesk.
Det gjorde imidlertid ikke det unge paret som satt på bordet ved siden av meg. Og for en diger porsjon. Jeg fatter fortsatt ikke hvordan de klarte å spise opp all maten. For her snakker man om meget rause porsjoner!
Jeg klarte i alle fall ikke å få i meg all maten. Det smakte ok, men heller ikke noe mere.
Om sommeren holder de de vanlige restaurantlokalene lukket. I stedet blir man henvist til den tilstøtende haven. Ikke den beste komforten. I alle fall ikke campingstolene som ikke er av beste sorten for en med nyoperert rygg.
Jeg ble dessuten bedt om å flytte til et mindre bord selv om restauranten langt fra var full. Meget skuffende at jeg også ble nødt for å snakke engelsk da den unge servitøren ikke forsto norsk. I motsetning til alle de andre restaurantene jeg har besøkt i løpet av disse dagene. Og som er blitt blant mine favoritter.
Men jeg lover å gi Restaurant Klubben en ny sjanse en eller annen gang. Men når???
For det skal jo som kjent være dejligt å være norsk i Danmark!

Dato for besøk: august 2020
2  Takk, frodet192

Anmeldt 18. juli 2019 via mobile enheter

Liten gåtur fra Rådhustorget og vi fant denne herlige plassen. Mega store porsjoner med tradisjonell dansk mat. Veldig hyggelig betjening som sørget for at glasset slltid var fullt

Dato for besøk: juli 2019
1  Takk, Weidjord
Anmeldt 21. mai 2019

Jeg var på dette stedet i forbindelse med forretningsbesøk i København. Min lokale kontakt tok meg med til Klubben da flesk ble servert som "dagens middag".

På innsiden av inngangsdøra fikk man umiddelbart følelsen av gammel dansk tradisjon og design. Vi ble ledet til et flott bord med rødrutete duk. Vi bestilte dagens rett og fikk servert tidenes største last med verdens nydeligste flesk og tilbehør. Da fatet ble tomt kom det et nytt. Helt fantastisk!

Stedet har gode priser og jeg kommer garantert tilbake ved en senere anledning!

Dato for besøk: mai 2019
Takk, Henrik P
Anmeldt 8. mars 2019 via mobile enheter

Borðuðum 4. Pöntuðum snitsel, flæske kjöt og kjúklingaborgara. Allt mjög gott. Gaman að koma á svona stað.

Dato for besøk: mars 2019
Takk, indridij2016
Anmeldt 18. desember 2018

Dette var en god overraskelse! Deilige danske smørrebrød. Store porsjoner til en hyggelig penge. Driveren, Danielle, vet å varte opp med humor og service. Stedet er litt slitent på en positiv måte og er en litt skjult perle for en autentisk, dansk frokost. Anbefales!

2  Takk, jazzlut

Reisende som så på Restaurant Klubben, så også på

København, Sjælland
Frederiksberg, København

København, Sjælland

Har du vært i Restaurant Klubben? Del dine erfaringer!