“Utsøkt!”

God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Indre By
Anmeldt 29. april 2017 via mobile enheter

Middag for 2 i en av Nordens beste restaurant. Her er det mye historie. Lokalet er fra 1400 tallet, utrolig og sitte inne i en kjeller som har vært kongens jakthytte. Service , mat var fantastisk. Her betaler du ikke bare for maten, men for en total opplevelse . Kommer gjerne igjen!

Dato for besøk: april 2017
Takk, snadder

Anmeldt 13. februar 2017

Valgte en 5 retters smaksmeny med kombinert saft/vin-pakke. Som tilvalg fikk vi spise fra sorbet-vognen. Dette var høydepunktet med serveringen. God mat, men noe høyt priset.

Dato for besøk: februar 2017
1  Takk, IngridHalvorsen
Anmeldt 21. mars 2016 via mobile enheter

I det samme vi steg inn i restauranten følte vi oss velkommen. Du skjønner dette blir bra i det øyeblikk alle kokkene høflig og korrekt ønsker deg velkommen. Videre merker du med engang en harmoni og atmosfære helt unik og servitører som gir deg full oppmerksomhet fra du kommer til du går. Det startet med servering av flere småretter, deriblant Vaktelegg og småretter til. Vi bestilte sjøtunge til forrett, pepperbiff og sjokoladefandant til dessert. Alle retter servert med tilhørende anbefalt vin. Etter desserten ble vi igjen bydd på tre retter av huset. Totalt sett en fantastisk middag og unik opplevelse. Selv om prisen ligger over et normalt restaurantbesøk er dette absolutt å anbefale når du skal koste på deg noe ekstra. Vi kommer garantert tilbake en annen gang.

Dato for besøk: mars 2016
Takk, yngvard
Anmeldt 7. januar 2016

Vi hadde egentlig ikke tenkt på denne restauranten, men en venn av meg tipset meg om dette stedet og sa at dette var noe av det beste. Og ja det stemmer. Far vi åpnet restaurantdøren til vi dro så ble vi overøst med et hav av ansatt og topp service. Maten er mye bedre enn Noma da dette er gourmetmat som folk forstår seg på og ikke bare eksprimental matkunst. Vi bestilte 10 retters meny med vinvalg. Inkl. de smaksprøvene som vi fikk i tillegg så kom vi nok opp i 17-18 retter. Når vi kom til rett nr. 7 i selve 10 retteren så mledte vi pass. Da var vi stapp mette. Dette er en svært dyr restaurant. så skal man hit så må man være forberedt på at dette. Men for en fantasisk opplevelse.

Dato for besøk: desember 2015
1  Takk, Opsahl
Anmeldt 17. desember 2014

Det er ingen tvil. Stedet er tilbake hvor det skal være: På topp. Ny kokk er av og til like viktig som å tenke gjennom hele konseptet. Forandring behøver ikke å være noe minus. Det er sjelden at noen er helt uunnværlige i denne verden. Vi vil derfor mene at Kong Hans Kælder har lagt grunnlaget for en ny storhetstid.
Du merker det i samme øyeblikk du kommer inn. Her er man bevisst på å vise hva man vil, intet er overlatt til tilfeldighetene, men uten å virke påtrengende. Stedet er preget av unge mennesker som ofte dessverre kan virke anmassende i sin trang for å være moderne. Her fikk vi et perfekt inntrykk av et "dressert" personale som ville presentere stil, verdighet og kvalitet.

Dato for besøk: desember 2014
    • Atmosfære
Takk, NilsMS

Reisende som så på Kong Hans Kaelder, så også på

Frederiksberg, København

København, Sjælland

Har du vært i Kong Hans Kaelder? Del dine erfaringer!