“En ekte dansk perle av en restaurant!”
Anmeldelse av Husmann's Vinstue

Husmann's Vinstue
Vurdert som nr. 32 av 2 826 Restauranter i København
Kjøkken: Dansk
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Indre By
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Jeg besøker alltid Husmann's Vinstue i Larsbjørnstræde 2 når jeg kommer til København. Og for et sted: Fantastisk atmosfære, herlig personale og kjempegod mat. Bedre sted finnes simpelthen ikke!
Jeg bestiller alltid plass ved mitt stambord og koser meg like mye hver eneste gang.
Og best av alt: Dette er ingen turistfelle. Det er hit danskene går når de skal hygge seg. Og det gjør jeg også! Anbefales på det sterkeste!

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, frodet192

Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Fabelaktige danske smørbrød med god drikke i hyggelige omgivelser. Fra utsiden er ikke stedet så synlig fra gaten, og når du kommer inn, etter å ha måttet bøye hodet for ikke å slå hodet i taket så er heller ikke restauranten veldig stor. Men stemningen er umiddelbart gjennomført og god. Betjeningen er serviceinnstilt, har et hyggelig smil på lager og bidrar til en god atmosfære. Det legges opp til at man spiser 2-3 smørbrød man får servert etter hverandre, det ene bedre enn det andre. Det er også mulig å få en liten snaps til maten. Servitøren mente de hadde 35 ulikt typer, så det burde være noe for alle. Vi gikk for en smaksrik men mild akevitt som passet godt til maten vi bestilte. Snaps glassene ble fylt opp på dansk vis, helt til det nesten renner over.

Vi gleder oss til vi skal tilbake hit en dag.

1  Takk, keiko2678
Anmeldt 25. februar 2020 via mobile enheter

Ekte, og smaksrik dansk mat. Hyggelig betjening og topp stemning.

Anbefales. Vi kommer definitivt tilbake.

Dato for besøk: februar 2020
Takk, hfjeld
Anmeldt 4. februar 2020

En liten bortgjemt perle i en kjeller, men for en skatt. Etter en noe hard velkomst (skallet panna i det lave inngangspartiet), tok atmosfæren oss med storm. Er nok ikke et sted jeg ville tatt med barn på, men desto bedre. Her var det hyggelige kelnere i et lokale som har overlevd alt av moderne interiørarkitekter. Her serveres smørrebrød og snaps, og alt smakte godt. Jeg bommet noe på bestillingen av et, det med myke hvite oster, som for all del var godt, men loff med hvitost. Litt snaps og også det ble nydelig. Rekesmørbrødene og sildesmørbrødene var nydelige, og fortsatt var det mange andre å velge mellom. Er nok ikke stedet for rolige, romantiske dater, men det finnes det da vitterlig nok av andre steder som er. Vi kommer tilbake hit.

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, Reisesjura
Anmeldt 5. desember 2019 via mobile enheter

Supert sted, nydelig mat, flott service og en fin atmosfære. Vi koste oss i 4 timer en desemberdag. Vi kommer gjerne igjen

Dato for besøk: desember 2019
1  Takk, catharinas2018

Reisende som så på Husmann's Vinstue, så også på

Har du vært i Husmann's Vinstue? Del dine erfaringer!